توقیف سهام شرکت

نحوه انتقال سهام شرکت سهامی خاص

نحوه انتقال سهام در شرکت سهامی خاص تابع قانون تجارت می باشد، که انجام این مورد را دقیق تعیین کرده است.طبق ماده 24 لایحه اصلاحی قانون تجارت “سهم” قسمتی از سرمایه شرکت سهامی است که مشخص میزان مشارکت،تعهدات و منافع صاحب آن در شرکت سهامی است.”ورقه سهم “سند قابل معامله ای که نماینده تعداد سهامی است که صاحب آن در شرکت سهامی دارد.
سهام ممکن با نام یا بی نام،سهام موسس یا انتفاعی و یا سهام ممتاز باشد.

سهم باید به راحتی قابل نقل و انتقال یا واگذاری باشد. این نقل و انتقال در سهامی عام و خاص یک تفاوت هایی با هم دارند.در سهامی عام به جز سهام وثیقه مدیران که در لایحه 114 لایحه اصلاحیه آمده که قابل نقل و انتقال نیست و تا مدیران صورتحساب آن دوره مالی را تصویب نکنند نمیتوانند این نوع سهام را آزاد کنند باقی موارد با سهولت بیشتری انجام میشود.اما در سهامی خاص محدود بیشتری اعمال شده و انتقال سهام با موافقت مدیران یا اساسنامه یا مجامع عمومی است.

این انتقال سهم برای سهامی عام، نیاز به تنظیم سند رسمی ندارد اما در سهامی خاص و سهام بانام حتما باید با تشریفات سند رسمی و پرداخت میزان 4 درصد از مبلغ کل سهام به اداره مالیات باشد.در غیر اینصورت از نظر تعهدات شرکت و اشخاص ثالثی که بیرون از شرکت هستند مورد قبول نیست.

 

اما در انتقال سهم قهری که در موارد ارث و فوت سهامدار سابق پیش می آید مجامع عمومی، هیات مدیره ویا اساسنامه نمی تواند مانع این انتقال شود اما می توان میزان این انتقال قهری سهام را در اساسنامه با شروطی انجام داد.
بنابراین اگر کسی سهمش را انتقال دهد اما نسبت به تنظیم سند رسمی آن اقدام نکند می توان علیه او الزام به تنظیم سند سهام شرکت طبق مقررات نمود. این دادخواست به دادگاه حقوقی محل اقامت خوانده(سهامدار) انجام میشود.
پس مسلم است وقتی قانون نحوه انتقال چیزی را به صراحت مشخص کرده باشد اما در عمل اینگونه نباشد، پس اعتبار ندارد و می توان دعوای ابطال نقل و انتقال سهام مطرح کرد. و یا یک مورد دیگر در خواست ابطال نقل و انتقال هم وقتیست که همه سهامداران شرکت سهامی خاص موافق آن نبوده و تایید نکرده باشند.

در اینگونه دعاوی دادگاه علاوه بر اینکه نقل و انتقال سهام بدون موافقت شرکت انجام داده است را باطل می کند بلکه او را به عودت مبلغی که از انتقال گیرنده گرفته ملتزم می کند.

اما در سهامی خاص و عام در صورت داشتن سهام بی نام فقط با قبض و اقباض انجام میشود و در واقع هر کسی که برگه سهم بی نام در دست او باشد مالک سهام بی نام شناخته می شود و نقل و انتقال سهام بی نام نیاز به تنظیم سند رسمی و پرداخت مالیات به مبلغ 4% به میزان سهام خود را ندارد.
مراحل و مدارک مورد نیاز:
•مدارک هویتی اعضا سابق و سهامدار جدید
•تشکیل جلسه هیات مدیره
•تنظیم صورتجلسه که به امضای اعضای هیات مدیره و امضای خریداران و فروشندگان سهام رسیده باشد.
•برگ مفاصا حساب نقل و انتقال سهام از سازمان امور مالیاتی کشور(قسمت مالیات بر شرکت ها)
•فهرست صاحبان سهام قبل و بعد از نقل و انتقال سهام

ادامه مطلب

نقل و انتقال برند و لوگو، ثبت رامند

نقل و انتقال برند و لوگو

برند یا ثبت علامت تجاری یکی از ملزومات غیر قابل انکار برای هر تجارت و کسب و کار می باشد. نکته حائز اهمیت این است که به ثبت برند و استفاده از آن هیچگونه مالیاتی تعلق نمی گیرد. اما در رابطه با برند مخصوصا اگر تبلیغات هدف مند و برنامه ریزی دقیقی اجرا شود تبدیل به یک دارایی با ارزش اقتصادی بسیار بالا می شود.علامت تجاری بطور کلی اعم از برند، لوگو، آرم و نام تجاری می باشد که برای شرکت های تجاری صادر می شود. گاهی علائم تجاری به نام یک شرکت ثبت می شود، اما پس از مدتی مدیران شرکت تصمیم به نقل و انتقال برند و لوگو آن می گیرند.

در این شرایط ماده ١٢ قانون ثبت علائم و اختراعات چنین مقرر نموده است:
«تمامی علائم تجاری می توانند منتقل شوند. البته زمانی این انتقال به شخص ثالث قانونی و معتبر است که مقررات ثبت آن طبق قانون رعایت شده باشد و چگونگی نقل و انتقال علامت تجاری از صاحب قبلی به صاحب جدید باید در اداره مالکیت صنعتی به ثبت رسیده باشد».

همچنین ماده ۱۴ همین قانون در مورد نقل و انتقال برند و لوگو از صاحبان خارجی به تابعان ایران چنین مقرر داشته است:
«هرگونه تغییر علامت یا طبقه کالا یا صاحب علامت و تغییرات نشانی و تابعیت و نماینده قانونی خارجیان در ایران اعتباری ندارد، مگر اینکه این تغییرات در ایران ثبت شده باشد. ثبت انتقال علائم تجاری از شرکت های خارجی به شرکت های ایرانی در روی صفحه مخصوص علامت مربوط انجام شود و اظهارنامه رسمی توسط صاحب علامت یا نماینده قانونی او انجام شده باشد».

مدت اعتبار ثبت علامت ده سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن می‌باشد. این مدت با درخواست مالک آن برای دوره‌های متوالی ده ساله با پرداخت هزینه مقرر، قابل تمدید است‌. یک مهلت ارفاقی شش ماهه که از پایان دوره شروع می‌شود، برای پرداخت هزینه تمدید، با پرداخت جریمه تأخیر، درنظر گرفته می‌شود.

در چه شرایطی انتقال برند پیش می آید :
گاهی پیش میاید که شما برای ثبت یک برند ممکن است مدارک و شرایط لازم را نداشته باشید در این موقعیت این زمان است که به شما می گوید بین اخذ مدارک و ثبت برند به نام خودتان و یا صرفه جویی در زمان و استفاده از مجوزات افراد قابل اعتماد تصمیم بگیرید.

در صورتیکه به هر دلیلی از قبیل عدم دسترسی به مدارک لازم برای اخذ جواز و یا نداشتن زمان لازم که جواز را به نام خودتان دریافت کنید و یا اینکه شما ابتدای کار تصمیم داشتید با شخص یا اشخاصی به صورت مشترک یک برند را ثبت کنید و در طول راه تصمیم بر آن شد که این میزان از مشارکت برند را به یک نفر انتقال دهند

روش های انتقال برند :
1- انتقال برند به صورت اجباری :این مورد مانند ترکه مورث وقتی که مالک اصلی فوت می کند اتفاق می افتد و چون برند ارزش مالی و مادی دارد ورثه با ارائه گواهی انحصار وراثت توسط ورثه درخواست انتقال برند را می دهند.

2- انتقال برند به صورت اختیاری:این مورد نقل  و انتقال برند و لوگو اختیاری یا قراردادی است زمانیست که مالک برند نمی خواهد با آن برند فعالیت کند و امتیازات برند را برای همیشه یا موقت به شخص یا اشخاص دیگری اعم از حقیقی و یا حقوقی واگذار می کند.

بدلیل اینکه در هر دو روش برند ابتدا ثبت شده هرگونه تغییرات پس از آن از قبیل اضافه کالا برند و یا نقل و انتقال و یا ارث نیز باید در اداره علامت و مالیکت معنوی به ثبت برشد و در روزنامه رسمی برای اشخاص ثالت این انتقال مالک چاپ شود و به اطلاع عموم برسد.

مواردی که در انتقال برند باید ذکر شود:
 شماره ثبت علامت تجاری در ایران.
 نام و آدرس و تابعیت مالک جدید.
 نام و نشانی نماینده قانونی مالک در ایران.
 مدارک و اسناد قانونی انتقال مانند صلح نامه، سند انتقال
 وکالتنامه انجام انتقال در صورتی که وکیل انتقال علامت تجاری را بر عهده دارد
 تصدیق ثبت علامت در ایران

مدارک لازم جهت نقل و انتقال برند یا علامت تجاری :
 شناسنامه و کارت ملی مالک قدیم (فروشنده علامت)
 شناسنامه و کارت ملی مالک جدید (خریدار علامت)
 اسناد مربوط به ثبت برند شامل روزنامه آگهی اول، روزنامه آگهی رسمی و گواهی ثبت برند
 سند صلح ثبت شده در دفترخانه اسناد رسمی بعد از اخذ نامه‌های مربوط به استعلام نقل و انتقال برند
 مجوز فعالیت مربوط به مالک جدید برند تجاری
 شماره اظهارنامه، شماره ثبت برند و رمز پذیرش اینترنتی
 گواهی انحصار وراثت (اگر نقل و انتقال جبری یا قهری باشد)
نقل و انتقال جزئی برند :
اگر مالک تمایلی به انتقال صد در صد امتیاز برند خود به شخص دیگر را نداشته باشد میتواند با توجه به مدارک و شرایط و ضوابطی که در بالا ذکر شده بخشی از مالکیت را به شخص یا اشخاص دیگر چه حقیقی چه حقوقی واگذار کند و یا اینکه برای بعضی از خدمات مشخص شده انتقال می‌یابد یا علامت تجاری برای استفاده در یک طبقه یا منطقه خاصی منتقل می‌شود.

به طور مثال مالک علامت مشخص می‌کند که از بخشی از علامت تجاری او فقط برای خدمات صادرات استفاده شود و یا حق استفاده از برند را در شهر یا منطقه‌ای خاص به شخص دیگری اعطا کند.

شرایط نقل وانتقال برندولوگو:
 اطمینان از ثبت کامل علامت تجاری در حال واگذاری
 علامت تجاری مورد نظر در زمان نقل و انتقال باید معتبر باشد و مدت اعتبار گواهی ثبت علامت تجاری نباید منقضی شده باشد.
 در صورتی که یکی از دو طرف (خریدار یا فروشنده) اشخاص حقوقی باشند، باید مدارک مورد نیاز جهت شناسایی و استعلام وضعیت اشخاص حقوقی به اداره مربوطه ارائه گردد.

ثبت شرکت در انگلستان،اخذ نمایندگی برندهای مشهور،ثبت رامند

ثبت شرکت در انگلستان و اخذ نمایندگی از برندها ی مشهور

اگر رشته فعالیت شما در مورد اقلام و کالاهای خارجی است و بازار خوبی می توانید در برخی اقلام داشته باشید که حرفی برای گفتن در دنیا می توانند داشته باشند می توانید در کشور انگلستان شرکت ثبت کنید تا هم در این کشور که پذیرنده شرکت های بسیاری در دل خود است اعتبار کسب کنید و هم به عنوان یک شرکتی که در اتحادیه اروپا ثبت قانونی شده و اجازه فعالیت دارد کسب و کار داشته باشید.
به دلیل برخی مشکلات از قبیل تحریم ها شاید به راحتی نتوانید نمایندگی یک کالا را اخذ کنید و ارائه دهید اما با ثبت شرکت در انگلستان وثبت شرکت در انگلستان و اخذ نمایندگی از برندها ی مشهور یا به راحتی می توانید این مشکل را برطرف کنید .

در کل اگر مزایای ثبت شرکت در انگلستان به عنوان یک کشور برتر و ثروتمند در قاره اروپا و هدف از سرمایه گذاری را بخواهیم نام ببریم باید بگوییم :
1- اخذ اقامت تجاری برای کشور انگلستان
2- اخذ اقامت برای اعضای خانواده مدیران شرکت
3- ارائه مدارک شرکت و تسهیل در اخذ ویزای تجاری شنگن اروپا و ویزای آمریکا و کانادا
4- افتتاح حساب بانکی جهت نقل و انتقال ارزی برای مبادلات بین المللی
5- مبادلات تجاری و بازرگانی آزاد بدون هیچ محدودیتی
6- اخذ پاسپورت کشور انگلستان پس از 7 سال
7- ثبت برند بین المللی جهت جلوگیری از سوء استفاده بین المللی
8- اخذ استانداردهای اروپایی مانند CE
9- معافیت های مالیاتی که کشور انگلستان برای جذب سرمایه گذار خارجی وضع کرده است
10- کسب اعتبار بیشتر در مراجع بین المللی جهت عقد قرارداد های بین المللی
11- اخذ تسهیلات بانکی با بهره های بسیار پایین بازپرداخت ، حدود 5/0 درصد با تنفس های یک و دو ساله
12- بهره مندی از پوشش های بیمه ای اروپا به ویژه انگلستان
اینگونه شرکتها هیچگوه محدودیتی برای کارکرد و میزان سرمایه گذاری و یا تبلیغات حرفه خود را ندارند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اولیه در سامانه ثبت شرکت انگلستان :
1- اسکن واضح پاسپورت اعضاء
2- کپی فیش آب برق ویا تلفن مربوط به مدیرعامل که نام ایشان و آدرس در آن ذکر شده باشد
3- آدرس دفتر ایران (میتواند همان آدرس در فیش و یا غیر از آن باشد)
میزان سرمایه اولیه جهت اعلام ودرج در سامانه ثبت انگلستان
که همان سرمایه اولیه محسوب میگردد از مبلغ ۱۰۰۰ پوند الی ۲۰۰۰۰پوند قابل اعلام است. (هیچ مبلغی به صورت نقدی به بانک یا مرجع دیگری پرداخت نمی شود و یا ودیعه گذاشته نمی شود بلکه فقط توسط وکیل اعلام میگردد)، و در مواردی هم که موکل نیاز داشته باشد تا مبلغ ۵۰۰۰۰ £ توسط وکیل قابل اعلام است

مدت زمان ثبت نام اولیه:
پس از دریافت مدارک فوق ، ۷ روز کاری زمان می برد تا اسم و مشخصات شرکت بصورت آنلاین در انگلستان ثبت گردد پس از آن تمام مدارک از هر نقطه جهان بصورت آنلاین قابل دسترسی و مشاهده و تحت حفاظت سیستم ثبت شرکت های آن کشور خواهد بود
مدت زمان ثبت نهایی:
در این مرحله موکل مدارک آنلاین را چک میکند در صورت نداشتن اشتباه دستور ثبت بین الملی داده میشود و کلیه مدارک توسط وکیل انگلیسی تایید و به وزارت خارجه و دادگستری بریتانیا در لندن ارسال و ممهور به مهر برجسته بریتانیای کبیر می‌گردد. سپس به سفارت ایران در لندن جهت ثبت و تایید سفارت ایران، در لندن و ممهور به مهر برجسته وامضا سرکنسولگری لندن میگردد و پس از پلمپ توسط پست رویال لندن به ایران حمل و خدمت موکل تحویل میگردد.

ثبت شرکت در انگلستان،اخذ نمایندگی برندهای مشهور،ثبت رامند

ثبت شرکت در انگلستان،اخذ نمایندگی برندهای مشهور،ثبت رامند

ثبت اضافه کالا برند

ثبت اضافه کالا برند

ثبت علامت تجاری(برند) و یا نشان تجاری(لوگو) از مهم ترین بخش های شروع کسب و کار چرا که شما اگر برند خود را تحت عنوان خاص ثبت نکنید و فعالیت تولید یا عرضه به بازار مصرف را شروع کنید خودتان با دست خودتان راه توسل به حیله و تقلب و یا حتی ضرر و ورشکستگی خود را باز گذاشته اید. که در این میان برخی افراد سود جو بعد از تمام تلاشها و صرف زمانی و هزینه های گزاف شما را نادیده بگیرند و قدم به جای رد پای شما بگذارند و راه چند ساله را یه شبه طی کنند و با ثبت برند شما به نام خودشان اقدام کنند و بازار را قبضه کنند و یا موجب بدنامی شما با ارائه کالای بد و بی کیفیت شوند.در این بین بعد از ثبت علامت تجاری می توانید با توجه به نیاز خود در بازار ثبت اضافه کالا را هم انجام دهید.
با مراجعه به مقاله فوق می توانید مراحل اولیه و مدارک ثبت برند را مطالعه بفرمایید و یا با تماس با مشاوران ثبت رامند مشاوره حرفه ای و تخصصی دریافت کنید.

 

ثبت اضافه کالای برند چیست :
وقتی می خواهید برندی را ثبت کنید نیاز به یک سری مدارک دارید از قبیل جواز یا مجوز فعالیت ، وقتی که قرار است کالا یا خدماتی را اضافه کنید باید مجوز آنرا هم داشته باشید .در صورتیکه جواز ندارید می توانید از طریق ثبت رامند هرگونه جواز اخذ کنید.

 

ثبت اضافه کالا برای خط تولیدات جدید :
فرض کنید کارخانه مواد غذایی دارید که با برند خاصی در حال اشتغال هستید و به مرور زمان خط های تولیدات را افزایش می دهید.اگر بخواهید با همان برند قبلی که در بازار عرضه شده و هزینه تبلیغات فراوانی برای بازار سازی انجام شده و موفقیت بعدی را بیش از پیش می کند، می توانید با مجوز فعالیت نام کالا و طبقه ثبتی مربوط به برند را به برند ثبتی اضافه کنید.
مدارک ثبت اضافه کالا برند:
– مجوز فعالیت مرتبط با ثبت اضافه کالا برند جدید
– مشخصات فردی و میزان مالکیت

یک نمونه از رای دادگاه در مورد اضافه کالای برند:
رای دیگری که از همین شعبه صادر گردید، دادگاه استفاده از علامت بر کالا و خدمات غیر مشابه را مورد حمایت قرار داده است. مطابق با رای این پرونده که طی شماره دادنامه 9309970226300036 در تاریخ 24/1/93 صادر گردید، دادگاه اینگونه استدلال کرد که:

……دادگاه از توجه به توضیحات خواهان به شرح دادخواست و مستندات ابرازی، نظر به اینکه علامت تجاری که عبارت است از تصویر فانتزی خطوط مخفی تو در تو است طی شماره …….. مورخ ……… به نام خواهان در ایران ثبت شده و در مواقع قانونی تمدید شده است لذا ثبت موخر عین علامت به نام خوانده اول هر چند که متفاوت از کالاهای خواهان است موجب تعارض حقوق مقدم خواهان نسبت به عین علامت و از طرفی مانع حق و حقوق خواهان مبنی بر درخواست اضافه کالا و خدمات گردیده است و دفاعیات خوانده مبنی بر عدم پذیرش اعتراض خواهان به لحاظ خارج از مهلت قانونی موثر در مقام نیست زیرا مهلت 30 روز اعتراض ناظر به زمان تقدیم اظهارنامه است حال آنکه پس از ثبت علامت خواهان درخواست ابطال آن را نموده است که مستنداً به ماده 32 قانون ثبت اختراعات طرح های صنعتی و علائم تجاری دعوی وی قابل استماع است .

بنابراین، ضمن موجه دانستن آن و با عنایت به ثبت مقدم علامت به نام خواهان و وقوع اشتباه و گمراهی مصرف کنندگان نسبت به مبدأ تولید کالا و خدمات با استناد به مواد 32 و 40 و41 از قانون مذکور حکم به ابطال ثبت علامت خوانده اول و الزام خوانده دوم به ثبت اظهارنامه خواهان صادر و اعلام می گردد….

در واقع همان طور که ملاحظه می شود در این پرونده دادگاه به استناد اینکه خواهان از حق مکتسبه ای برای حمایت از علامت اش در سایر طبقات و کالاهای غیر مشابه برخوردار است، نه تنها اداره ثبت علائم تجاری را ملزم به ثبت علامت در سایر طبقات کرد، بلکه رای به بطلان علامت ثبتی خوانده که از عین علامت خواهان بر روی کالاهای غیرمشابه استفاده کرده است، صادر می کند.

ثبت برند آتلیه عکاسی،فیلمبرداری، ثبت رامند

ثبت برند آتلیه عکاسی و فیلمبرداری

عکاسی یا آتلیه از دیر باز به صورت مغازه خدماتی در همه خیابانها و محله ها بوده و رفته رفته با آمدن نسل های جدید گوشی همراه و آشنایی با تکنیک عکاسی توسط دوربین های پیشرفته خیلی از مغازه عکاسی که به صورت سنتی کار می کردند یا تعطیل شدند یا اگر بر اساس همان دانش و تجربیات قبلی مانده باشن فقط در حد گرفتن عکس پرسنلی باقی ماندند.نسل جدید این حرفه با اقداماتی از قبیل ثبت برند آتلیه عکاسی و فیلمبرداری و این قبیل کارها و تبلیغات و برندینگ آن شما را تبدیل به یک چهره کاربلد می کند و سود آوری چندین برابری دارد.

اما در این میان ولع انسان به ثبت تصاویر با زرق و برق بیشتر و حرفه ای تر اما خاموش نشده . حالا که عکاسی به عنوان یک صنعت شناخته شده و منبع خوبی برای کسب درامد و سود است بهتر است ابدا ثبت برند انجام دهد و سپس با نام تجاری (برند) مختص به خودش کار کند.

آتلیه عکاسی و فیلمبرداری مکانی هستند که به صورت تخصصی خدمات عکاسی را ارائه می دهند.با عکاسی بسیاری از مراسم عروسی و عقد، مراسم ترحیم یا مراسم نوزادی می توان مچ خاطره را گرفت نگذاشت در برود. پس این صنعت نه تنها با وجود گوشی های هوشمند ناتوان نشده بلکه بیشتر هم عرض اندام نشان میدهد. حالا با ثبت نام تجاری آتلیه می توانید هم جلوی سوء استفاده و تقلب را بگیرید و هم با یک نام مختصر و جذاب توسط مشتریان راضی و وفادار به دیگر افراد معرفی شوید و هم با یک نام مشخص که همان برند آتلیه شماست در عرصه تبلیغات هم حضور داشته باشید و راحتر شناخته شوید.

امروزه آتلیه ها کاملا تخصصی هم هستند که منبع درامد خوبی دارند، مثل: آتلیه کودک، آتلیه عکاسی صنعتی، آتلیه عروسی و ….
برای ثبت طرح صنعتی محصولی که تازه تولید شده و یا تغییراتی در تولیدش داشته که می توان آن را به عنوان طرح صنعتی ثبت کرد باید از عکس های جذاب و در زوایای مختلف عکاسی نمود یک عکاس تخصصی در زمینه صنعتی نیاز است و این مورد هم بازار کار خوبی را پیدا خواهد کرد.
مدارک ثبت برند آتلیه و فیلمبرداری:
1- مدارک هویتی شخص (کپی شناسنامه و کارت ملی)
2- مجوز یا جواز کسب عکاسی
3- نمونه لوگو یا برند

ثبت برند شیرینی و شکلات،ثبت رامند

ثبت برند شیرینی و شکلات

بعد از گذار ار سال هایی که شکلات های آبنباتی و رنگی و زیبا را در راه مدرسه از بقالی و دستفروش های کنار مدرسه داخل یک نایلون یا کف دستمان خریداری می کردیم ، رفته رفته به موجی از تبلیغات و دنیایی از انواع برند هایی از شکلات هایی با ظرف ها و پاکت ها شیک که بیشتر از اینکه شیرینی اش مغز را فریب دهد و حس شعف و شادمانی تراوش کند، چشم را فریب می دهد. شکلات هایی که البته بیشتر کاکائو هستند تا شکلات به معنای واقعی اغلب همراه ما برای عرض تبریک و سرسلامتی حتی برخی اوقات جای کادو را هم میگیرد. این ورود بی حد و اندازه شیرینی و شکلات به زندگی ما که بازار مصرف خوبی را هم دارد بازار عرضه خوبی را هم می طلبد پس با ثبت برند شیرینی و شکلات می توانید هوشمندانه ثروتمند شوید.
برای ورود به دنیای سرمایه گذاری در تولید شیرینی و شکلات ابتدا باید بطور قانونی برند و لوگوی تجاری را ثبت کنید تا زحمات و هزینه های تولید و تبلیغات به هدر نرود. ضمن اینکه از قانونگذار اشخاصی را که به بازار مصرف ارائه میدهند و آن کالا بابد با نام تجاری(برند)خاصی به بازار عرضه شود و عالما این کار را انجام ندهد، به حبس تا 6 ماه محکوم می کند.

چه مواردی باید حتما با برند به بازار عرضه شوند:

1- داروهای اختصاصی ( اسپسیالیته ) مورد استعمال طبی یا بیطاری که با نسخه پزشک یا بدون آن مصرف می شود.
2- مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف، و به اسم مشخصی باشند مانند کنسرو و مواد غذایی، پنیر ، شیر ، مربا ، ترشی ، کره ، روغن های مختلف ، ” شکلات ، آبنبات ” و غیره
3- آب های معدنی گازدار، شربت ها ، آب های میوه ، نوشیدنی ها که در تحت اسم و ظروف مشخصی، به معرض فروش گذاشته می شود.
4- لوازم آرایش و وجاهت که برای استعمال مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود. مانند صابون ، محلول عطریات و ادوکلن و پماد و غیره.
تمام اجناس فوق اعم از آنکه در ایران ساخته شده یا در خارج ساخته شده و وارد کشور شود و در بازار، تحت اسم مشخصی که بر روی برچسب آن زده می شود، در معرض فروش قرار گیرد، باید دارای علامت(لوگو) یا تجاری(برند)بوده و طبق قوانین روی برچسب، به نکات ذیل تصریح شود :
1- اسم تجاری و نشانی سازنده جنس، با قید کشور مبدا
2-شماره ثبت علامت در ایران و شماره و تاریخ اجازه وزارت بهداشت و درمان امور پزشکی، برای ساختن و یا به معرض فروش گذاشتن جنس در ایران.
برچسب باید طوری نصب شود که نتوان آن را از روی لفاف یا ظرفی که در آن جنس به معرض فروش گذاشته می شود به سهولت برداشت . تنظیم آن باید به طریقی باشد که نام کشور مبدا و نام و نشانی سازنده و علامت و شماره ثبت خوانا باشد . تمام این نوشته ها بر روی برچسب الصاق شده به اجناس خارجه، ممکن است به زبان بیگانه باشد اما کاربرد زبان فارسی نیز اختیاری خواهد بود.

اصول کلی برای نام یا برند شکلات و شیرینی:

شما برای انتخاب برند شکلات و شیرینی می توانید یا نام با معنی و یا بی معنی و ابداعی و یا نام محلی را انتخاب کنید. برخی اقلام به دلیل نوع محصول و یا بازار مصرف کننده کمی محدودیت برای انتخاب نام دارید و باید برندی را انتخاب کنید که طراز و وجه آن کالا یا خدمات را خراب نکند اما شکلات و شیرینی اینگونه نیست. و شما با فراغ خاطر می توانید نام انتخاب کنید. این محصولات آنقدر میتوانند برای تجارت و صادرات پر سود باشند که حتی برخی از کشورها مثل اسپانیا و سوئیس می تواند سرامد اینها باشد.با تکیه بر تنوع بسیار شیرینیجات که بدون استثنا همه استان ها و شهرهای ایران حداقل یک شیرینی سنتی دارد و شکلات های سنتی با طعم های مختلف به راحتی می توان با ثبت برند و لوگو شیرینی و شکلات و خلاقیت در بسته بندی و طراحی مناسب جعبه در این زمینه کسب و کار و تجارت خوبی راه انداخت.

مدارک ثبت برند شیرینی و شکلات :

1- مدارک مثبت هویت متقاضی :
الف) اشخاص حقیقی (تصویر شناسنامه و کارت ملی)
ب) اشخاص حقوقی: “آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت، تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء”
2- مدارک نماینده قانونی:
در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی (وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی و…) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
3- تصویر علامت درخواستی
4- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط :(جواز اعلامیه تأسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا پروانه کسب و…)
5- استفاده از حق تقدم :
در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر 6ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف مهلت 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.

ثبت برندپوشاک، برند لباس،مزون

برند پوشاک و مزون لباس

در دنیای کنونی خرید هر نوع پوشاک مناسب برای مهمانی ، اداری، رسمی، تحصیلی و یا حتی فصلی محدود به زمان و مکان خاصی نیست. شما با یک اپلیکیشن یا سایت حتی در فضای مجازی هم میتوانید انتخاب کنید. حتی با فرسنگها فاصله بدون اینکه فروشگاهی داشته باشید می توانید فروشنده و یا خریدار کالا باشید.
حا آنکه وقتی فعالیتی را شروع می کنید مخصوصا در رابطه با پوشاک و موارد مصرفی که هم سریع جای خودش را می گیرد و هم سریع بازار خودش را با انواع سلیقه ها پیدا می کند، نیاز به شناساندن یک نام دارد.چرا که همه هزینه تبلیغات و تلاشها بی ثمر می شود اگر فکری برای ثبت نام تجاری یا برند خود نکنید.
شما وقتی به یک فروشگاه می روید و دست روی برند خاصی میگذارید و حتی حاضرید هزینه گزافی را برای آن پرداخت کنید نه تولید کننده را می شناسید و نه طراح را. شما فقط یک نام (برند) را شناخته اید و این برند و لوگو را هر جای دنیا که نماینده فروش آن باشد، ببینید می شناسید.
پس حرفه ای ترین کار اینست که ابتدا برای ثبت برند پوشاک و مزون لباس خود اقدام کنید.
ثبت برند پوشاکو یا مزون لباس باعث رونق کسب و کار و هدایت مشتری شما می شود. ضمنا جلوی جنس و محصول تقلبی را هم می گیرید. اگر برند پوشاک شما معروف باشد شاید افرادی قصد سو استفاده از برند شما را داشته باشند اما با طی کردن مراحل قانونی ثبت مالکیت برند جلوی ضرر های احتمالی را خواهید گرفت.
اگر جنس پوشاک و یا طراحی لباس های رسمی که توسط فروشگاه شما انجام یابد با صرف وقت و انگیزه باشد و از مرغوبیت آن چیزی کم نگذارید مطمان باشید بازار را بدست خواهید آورد. و دیگر نیازی نیست که محصول تولیدی خود را با نام یک کشور دیگر به بازار عرضه کنید.با کمی ذکاوت و خلاقیت می توانید برند خود را به طور رسمی معرفی کنید.
گاهی کیفیت تولیدی محصولات داخلی آن‌چنان پایین است که چاره‌ای جز تهیه جنس خارجی وجود ندارد و یا قیمت محصولات داخلی نسبت به مشابه خارجی بسیار بالاتر است لذا این مسئله باعث می‌شود تا مردم کالای خارجی را ترجیح دهند.
تنوع قیمت در بازار پوشاک به برند، مدل و جنس محصول بستگی دارد؛ چنانچه قیمت انواع لباس بر اساس شاخص‌های مختلفی ازجمله کیفیت پارچه، برش و دوخت، محل عرضه و برند بودن یا نبودن لباس است اما با توجه به به سه برابر شدن قیمت ارز، قیمت انواع پوشاک به‌ویژه پوشاک وارداتی 100 درصد افزایش‌یافته است؛ این مسئله باعث شده است تا با توجه به افزایش قیمت چشمگیر پوشاک خارجی، ایرانیان تمایل بیشتری به پوشاک ایرانی پیدا کنند اما هنوز هم هستند افرادی که استفاده از پوشاک و کالای خارجی را جزو ملزومات زندگی‌شان می‌دانند.

دلیل روی آوردن این افراد به پوشاک و کالای خارجی این است که می‌گویند:یا کیفیت تولیدی محصولات داخلی آن‌چنان پایین است که چاره‌ای جز تهیه جنس خارجی نداریم و یا قیمت محصولات داخلی نسبت به مشابه خارجی بسیار بالاتر است لذا این مسئله باعث می‌شود تا کالای خارجی را ترجیح دهیم.

اما حقیقت این است که صنعت پوشاک ایران در مقایسه با کشورهایی همچون ترکیه، چین، بنگلادش و…که امروزه بخش اعظمی از صادرات پوشاک را به خود اختصاص داده اند، از قدمت طولانی‌تر و کیفیت و طراحیمطلوب‌تری برخوردار است پیشنهاد می تواند تلفیق و ادغام                 نساجی و بازار فروش لباس با برند مخصوص باشد، که هم به

efj fvknاشتغال زایی کمک کند و هم میزان سرمایه کشور را بیشتر کند

و هم با مصرف لباس و پوشاک ایرانی مانع ورشکستگی هموطنان

خود شویم،و چه بسا خود با اعتماد به نفس و اتکا به متخصصین

داخلی بتوانیم صادر کننده پوشاک هم باشیم.چرا که منابع تهیه

مواد اولیه را داریم و با کمی ممارست می توانیم در زمینه

برندینگ پوشاک هم فعال باشیم. شاید خرید و پوشیدن

لباس هایی با برند هایی مثل السی وای کی کی، آدیداس، هرمس، شانل و… بین ایرانی ها زیاد باشد اما باید قبول کرد بیشتر این ها تقلبی هستند و جنس اصلی با کیفیت مطلوب ندارند.حالا به این فکر کنیم که برند پوشاک ایرانی چنان شهرت و معروفیت برتی خود رغم بزند که بتواند با تمام اجناس تقلبی اما گرانقیمت رقابت کند و چه بسا اکنون هم برخی از برندهای پوشاک ایرانی هستند که همان حس اعتبار و شخصیت را برای مصرف کننده اش به همراه دارد.

مراحل ثبت برند لباس یا مزون لباس:
ابتدا باید یک نام که میتواند نام خانوادگی خود یا نامی که در لغتنامه دهخدا دارای مستند معنی فارسی است انتخاب کنید
به یاد داشته باشید در صورتیکه می خواهید از اسم خارجی استفاده کنید باید کارت بازرگانی یا کارت عضویت برای ثبت برند ارائه دهید
مدرک بعدی جواز یا تاییدیه مهارت یا پروانه کسب است که از مرجع صلاحیت دار در رابطه با دوزندگی ، طراحی و خیاطی صادر شده باشد
نام تجاری (برند) یا لوگو باید به نام شخص حقیقی (یک فرد)و یا شخص حقوقی(شرکت)و یا ترکیب هردوی آنها ثبت شود پس به مدارک شناسایی شخص و یا مدارک ثبتی شرکت نیاز است.
الزامی وجود ندارد که همراه برند خود لوگو یا نشان را ثبت کنید ولی در صورتیکه لوگو خود را طراحی و انتخاب کرده باشید هر دو در یک اظهارنامه قابل ثبت است.

 

ثبت برند و لوگو در انگلستان، ثبت رامند

ثبت برند در انگلستان

ثبت برند در انگلستان  را بهتر است با با نگرشي برتاريخچه كنوانسيون پاریس درخصوص حمايت از مالكيت صنعتي شروع کنیم، به منظورحمايت از علائم تجارتي(برند) درسطح بين المللي بموجب كنوانسيون مزبور صاحب علامت(برند) (شخص حقيقي يا حقوقي) اگر این معاهده تصویب نمی شد و برخی از کشورها عضو آن نمیشدند ميبايست بطور جداگانه تعدادي تقاضانامه را در ادارات كشورهاي مختلف عضو به زبانهاي گوناگون با پرداخت هزينه هاي متفاوت و صرف زمان طولاني، توديع نمايد.(البته اکنون هم برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای کوچک همسایه هم که عضو این معاهده نیستند باید از داخل خاک آن کشور اقدام کرد مثل امارات و دبی)

به همين منظور جهت تسهيل روند ثبت بين المللي برند و تحصيل حقوق ناشي از آن تعدادي از كشورهاي عضوكنوانسيون پاريس اتحاديه بين المللي را جهت حمايت از مالكيت صنعتي در راستاي كنوانسيون مزبور تشكيل داده و درآن سيستم مادريد را بعنوان دستورالعمل ثبت بين المللي علائم تجارتي(برند) تصويب نمودند.اين دو معاهده یعنی، موافقتنامه مادريد مورخ 1891 و پروتكل مرتبط با آن مصوب 1989 و همچنين آئيننامه مشترك مي باشد. سيستم مادريد درحال حاضر داراي 85 عضو متشكل از كشورها و دفاتر منطقه اي ميباشد.

لازم به توضيح است كه درخواست ثبت بين المللي صرفا” از طريق دفاتر مالكيت صنعتي كشورهاي عضو سيستم مادريد امكان پذير بوده و منوط به ثبت در كشور مبداء مي باشد.

تفاوت ثبت برند در انگلستان با ثبت برند از طریق سیستم مادرید
با اینکه هر دو کشور ایران و انگلستان عضو معاهده مادرید هستند و قابلیت ثبت از طریق این سیستم موجود می باشد اما، ثبت رامند به شما طریقه ثبت برند در انگلستان به طور مستقیم را پیشنهاد میدهد.در این روش چون از طریق وکیل متخصص ثبت و برند ابتدا استعلام گرفته می شود و سپس اقدام میشود، بسیار سریعتر انجام می شود و برندی که مستقیم در کشور عضو اتحادیه اروپا به ثبت رسیده می توانید استفاده کنید.

مدارک ثبت برند:
1- شما برای ثبت برند در انگلستان ابتدا باید برند خود را در کشور مبداء(ایران) طبق ضوابط قانونی ثبت کرده باشید
2- نمونه علامت تجاری(برند)
3- مدارک هویتی مالک علامت تجاری(برند)

 

ثبت برند و لوگو، ثبت رامند

برندینگ

برندینگ ضرورتاً مبتنی بر اصل «برآوردن نیازهای مصرف کننده» است. همچنین نباید این نکته فراموش شود که مردم نیازهای متفاوتی دارند که بعضی از آنها بر پایه های احساسی و روانشناختی بنا شده اند. بنابراین از آن جایی که مردم همیشه منطقی رفتار نمی کنند، برای تصمیم گیری در مورد نحوه ایجاد یک برند، می بایست چارچوبی مد نظر قرار گیرد که در بردارنده نیازهای متعدد باشد.

محتوای اصلی برندینگ موفق، از دو ساختار مهم:

خواص و ویژگی های فواید احساسی؛

خواص و ویژگی ها، اصولاً نیازهای عملی را برآورده می سازد. آنها ذاتاً منطقی بوده و سبب می شوند که فرد برای فکر کردن و انجام مقایسه، از روشی منطقی استفاده کند. خواص و ویژگی های متمایز، پیش نیازی برای ورود به بازار هستند، بهاین دلیل که در صورت عدم وجود آنها کالا و خدمات، نیازها و خواسته های مصرف کننده را برآورده نکرده و با شکست مواجه می شود.
روشن است که جز شرکت هایی که محصولاتی را تولید و یا خدماتی را ارائه می کنند، هرگز مصرف کنندگان از تمام خواص و ویژگی های محصولات و خدمات آگاهی ندارند، تنها چیزی که می دانند این است که بعضی از علائم تجاری (برند)نسبت به بعضی دیگر، ارجحیت دارند.

بنابراین عامل برتری علامت تجاری، مبتنی بودن آن بر نیازهای عاطفی مردم است

در نتیجه رمز یک برندینگ موفق، افزودن معیار روانشناسی به محصولات شرکتها در قالب فواید غیرقابل مشاهده است، زیرا نه خواص و ویژگی ها، بلکه روابط عاطفی، باورها، ارزشها و احساسات هستند که مردم را به علامت تجاری متصل می کنند و در واقع این جنبه از محصول است که می تواند یک علامت تجاری (برند)در اذهان مردم از نوع دیگر آن متمایز سازد و این امر جز با ساخت هویتی قوی از علامت تجاری (برند)در ذهن مصرف کنندگان به دست نمی آید. بنابراین از آنچه بیان شد نتیجه گیری می شود که استفاده از علائم (برند)در انتقال اطلاعات مبدأ و کیفیت کالا و خدمات در راستای کاهش ریسک و عدم اطمینان، تنها بخشی از کارکدهای برند است و برندها، مشخصه های پیچیده تری دارند که مربوط به ساخت تصویر و در بردارنده وضعیت، قدرت، ارزش ذاتی و در نهایت توسعه شخص برند است.

برندی که صرفاً انتقال اطلاعات داده و یا تنها بخشی از تصویر را ارائه دهند برندهای نخستین هستند. اواخر قرن 19 مقارن با به کارآمدن برندهای جدید بود. به طوری که علائم تجاری(برند) در کنار انتقال اطلاعات مبدأ و کیفیت کالا و خدمات، ماهیتی همچون قدرت، ارزش و شخصیت را نیز منتقل می کردند. بنابراین مصرف کننده از برند برای نشان دادن شخصیت و هویت خود استفاده می کند، به این ترتیب که مصرف کننده معنایی که از برند درک می کند را با تصویر از خود یا پیامی که قصد انتقال آن را دارد هماهنگ می کند.

تولد قانون علائم تجاری(برند) مدرن همراه با تولد برندهای جدید بود. با این تفاوت که تئوری علامت تجاری(برند) بیشتر بر جنبه اطلاعات تجاری کارکرد برند توجه داشت و سایر اجزای برند را نادیده گرفته یا مردود می دانست. این دیدگاه گرچه یک نقش البته مهم برند را در نظر می گیرد، اما موفق به مد نظر قراردادن طبیعت چند بعدی برند بر روی مصرف کننده و شرکت نمی باشد.
برخی مثال های ساده نشان می دهند که چگونه برندینگ ابعاد کاربردی و غیرکاربردی را درخود دارند. برندهای نایک، اپل، گوچی در یک سطح همگی به مصرف کننده کمک می کنند که محصولات را دسته بندی کنند. کفش، لباس یا لوازم الکترونیک که خریداری می شوند، احتمالاً شبیه به نمونه های قبلی خریداری شده از همان برند نیستند، زیرا ممکن است در خط تولید تغییراتی رخ داده باشد. اما می توان اطمینان داشت که محصول، انتظار فرد را برآورده خواهد ساخت. کفش نایک الزاماً مشابه سایر کفش های نایک خواهد بود.
خدمات پس از فروش وجود خواهد داشت و احتمالاً بعد از تعداد مشخص دفعات استفاده، فرسوده خواهد شد. دستگاه های اپل ظاهری زیبا وکاربری ساده ای داشته و به سرعت خاموش و روشن می شوند و کارکرد قابل اطمینانی نیز دارند. پوشاک گوچی دارای جزئیات خاصی بوده و از پارچه های مقاوم تهیه شده اند. در این موارد برندها به عنوان معیاری برای یافتن کیفیت مشابه عمل می کنند.
در صورت استفاده سایر رقبا از این علائم، مصرف کننده نمی تواند از علامت (برند)به عنوان نشانه کیفیت استفاده کند و می بایست جستجوی جدیدی را برای یافتن محصولات قابل اطمینان انجام دهد. قانون علائم تجاری(برند) مانع از استفاده غیرمجاز از علائم و افزایش هزینه جستجو میشود. بدین معنا که قانون از سرمایه گذاری تولید کننده در ارائه کالا و خدماتی که مصرف کننده قصد خرید آن را دارد، حمایت می کند، چرا که تولید کننده، کالا و خدمات را با کیفیت مشخصی ارائه می دهد.

اما اگر مصرف کننده بداند که کالایی که قصد خریدش را دارد، اصل نیست و نمونه مشابهی از کالای دیگری است که ممکن است از لحاظ کیفیت مشابه محصول اصلی باشد یا نباشد، چطور؟ به بیان دیگر اگر مصرف کننده گمراه نشده باشد، چه؟ به نظر می رسد مسئله تولید کیفیت در اینجا از اهمیت چندانی برخوردار نیست.
به عنوان کالاهایی هستند که از سوی برند اصلی مجوز تولید آنها داده می شود، اما معمولاً به عنوان محصول با اهمیت کمتر تلقی شده و مشمول استانداردهایی که شامل محصولات اصلی شرکت می شود، نیستند. شرکت ها گاهی از کالای با اهمیت کمتر برای توسعه بازار خود، ایجاد احساس مثبت نسبت به محصول اصلی شرکت و حفظ ارتباط با مشتریانی که تمایل به داشتن برند محصول را دارند، اما قصد خرید محصولات گران قیمت را ندارند، استفاده می کنند.

حتی زمانی که خود شرکت مجوز تولید چنین محصولاتی را نداده باشد، مصرف کننده ممکن است کالای غیرمجاز با برند مورد نظر را خریداری کند و کاملاً آگاه باشد که شرکت اصلی برند این کالا را تایید نکرده است. در این وضعیت کمتر گمراهی مصرف کننده رخ می دهد. بسیاری از شرکت ها مشتریان را تشویق می کنند که برندها را دارای شخصیت تلقی کرده و به این ترتیب به تقویت این ذهنیت که خرید محصول دارای برندینگ باعث ارتباط عمیق با برند می شود، کمک می کنند. خرید کالاهای داری برند مجاز یا غیرمجاز نیز از راه هایی است که مصرف کننده این ارتباط را برقرار می کند.
علاوه بر این در برندینگ مصرف کنندگان ممکن است از یک برند برای معرفی خود استفاده کنند.
بنابراین برندها کارکردهای متنوعی دارند. ادبیات برند تاریخچه غنی و تئوری های متفاوتی برای درک هر یک از این کارکردها ارائه داده است. این ادبیات، مستقیماً در حقوق به کار نرفته اند و برای اینک کارکردهای اخیر در ادبیات حقوقی مورد بحث قرار گیرند هماهنگ سازی هایی لازم است که در این گفتار به آن پرداخته می شود.

کارت بازرگانی حقوقی(شرکتی)،ثبت رامند

کارت بازرگانی حقوقی(شرکتی)

کارت بازرگانی حقوقی(شرکتی)چیست؟
کارت بازرگانی در واقع مجوز برای واردات کالا از درگاه گمرک و راه مجاز ورود کالاست.
انواع کارت بازرگانی:
کارت بازرگانی در دو نوع حقیقی و حقوقی قابل اخذ می باشد. تفاوت آنها در نوع مالکیت کارت بازرگانی است. در یکی شخصیت حقیقی (یک فرد یا انسان) و در دیگری یک شخصیت حقوقی(شرکت)صاحب این کارت می باشد.
مرجع صدور کارت بازرگانی شرکتی:
اتاق های بازرگانی که در اغلب استان ها هستند مرجع صادر کننده کارت بازرگانی (شرکتی) هستند و علاوه بر این گواهی مبدا، تائیدیه اسناد تجاری، خدمات آموزشی و مشاوره و تسهیلات شرکت در کنفرانس و نمایشگاه نیزارائه می دهد و عضویت در آن، شرط سنی یا شرط تحصیلی خاصی ندارد.
چه کسانی از دریافت کارت بازرگانی معاف هستند؟
افراد زیر یا افرادی که هر ساله دولت اعلام و به اتاق بازرگانی اعلام می کند، از دارا بودن کارت بازرگانی ، معاف هستند:
 شرکت های تعاونی مرز نشینان
 ملوانان ایرانی
 پیله وران
 کارگران ایرانی شاغل درخارج از کشور
 کالا هایی که صدور آن ها به تشخیص گمرک برای فروش نیست.

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده جهت صدور کارت بازرگانی حقوقی (شرکتی)

اگر شما به تازه گی شرکت ثبت کردید یا از قبل فعالیت می کردید و نیاز به کارت بازرگانی دارید با ثبت رامند تماس بگیرید و مدارک مورد نیاز به شرح ذیل می باشد:

• اصل کارت‎ملی مدیرعامل و شناسنامه
• تقاضانامه ثبت شرکت و شرکت نامه مسئولیت محدود است
• اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص
• گواهی عدم سوء پیشینه
• گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم، که مربوط به آخرین سال عملکرد مالیاتی شرکت است
• روزنامه رسمی و تغییرات از زمان ثبت
• 4*3 مدیرعامل
• اصل مدرک تحصیلی مدیرعامل
• ارائه اصل کارت‌پایان خدمت یا معافیت
• گواهی بانک مبنی بر عدم چک برگشتی
• اصل سند شش دانگ مالکیت محل قانونی شرکت یا اجاره نامه محضری معتبر یا اجاره نامه با کد رهگیری
• کد اقتصادی شرکت
• شرکت در کلیه کلاس های آموزشی اتاق بازرگانی