برند مواد غذایی

در باره برند مواد غذایی ابتدا باید بدانیم برندچیست؟ شما در دنیای کنونی که بحث تجارت در زمره اول است کلماتی مثل برند، لوگو یا به اصطلاح رایج تر مارک را زیاد شنیده اید و آن وجه تمایز شما با سایر رقبا و ویترین اولیه فروش محصولاتتان است و میزان ارزش آن برای مصرف کننده قابل مقایسه می شود و در واقع برداشت مردم از یک نام است. اما در زبان قانون منظور از برند همان نشان تجاری است. وقتی این نام توسط فردی به ثبت برسد جدا از اینکه حقوق استفاده از آن منحصر به همان شخص می رسد، او نیز می گوید این نام برای من است و نام دلخواه من است، حتی اگر من را تا به حال ندیده اید و موقعیت اجتماعی و زندگی ام را نمیدانید اما من خودم را با این به شما معرفی میکنم.

برندها می توانند برای شخص، محصول ، خدمات، شرکت، افراد مشهور ثبت شوند و یا معرف نام یک کشور یا یک منطقه باشند اما برخی برندها میتوانند چالشگر باشند یعنی با اینکه جدید هستند اما تهدیدی برای برندها ی قدیمی و پر نفوذ محسوب می شوند. به قول تد لویت (Ted Levitt) استاد برجسته آمریکایی می گوید در عصر جدید ، رقابت بر سر چیز هایی نیست که شرکت ها در کارخانه هایشان تولید می کنند، بلکه رقابت آینده میان چیزهایی است که شرکت ها پس از خروج محصول از کارخانه به آن می افزایند. نظیر بسته بندی ، خدمات ، تبلیغات ، حمایت از مصرف کننده و سایر چیزهایی که در نهایت ارزشی را به مشتری نهایی منتقل می کند و برای وی ارزشمند است.

چه بسیار هستند کسبه ا ی که دارای قدمت و سابقه بالایی دارند حتی نسل به نسل تولید کننده یا فروشنده بوده اند و اعتبار خاصی در شغل خود دارند اما متاسفانه همچنان نام تجاری خود را ثبت نکرده اند .و از این قطار تندرو تجاری جا می مانند. و این عدم آشنایی با قوانین بهانه ای می شود در دست رقیبان تازه وارد که با ثبت کردن نام تجاری قدیمی تر ها برای خود یک شبه اعتبار چندین ساله دست و پا کنند. البته که از لحاظ همان قانونی که حرفش را زدیم اعاده اعتبار برای قدیمی تر ها وجود دارد اما مستلزم صرف وقت و هزینه های گزاف است.
برخی از ارزشمند ترین برند های دنیا این ها هستند:اپل ، گوگل ، آی بی ام، مایکروسافت،کوکاکولا، جنرال الکتریک، مک دونالد، سامسونگ، آمازون و تویوتا
برندها می توانند برای شخص، محصول ، خدمات، شرکت، افراد مشهور ثبت شوند و یا معرف نام یک کشور یا یک منطقه باشند اما برخی برندها میتوانند چالشگر باشند یعنی با اینکه جدید هستند اما تهدیدی برای برندها یقدیمی و پر نفوذ محسوب می شوند. به قول تد لویت (Ted Levitt) استاد برجسته آمریکایی می گوید در عصر جدید ، رقابت بر سر چیز هایی نیست که شرکت ها در کارخانه هایشان تولید می کنند، بلکه رقابت آینده میان چیزهایی است که شرکت ها پس از خروج محصول از کارخانه به آن می افزایند. نظیر بسته بندی ، خدمات ، تبلیغات ، حمایت از مصرف کننده و سایر چیزهایی که در نهایت ارزشی را به مشتری نهایی منتقل می کند و برای وی ارزشمند است.
پس مهم چیزی است که در ذهن مصرف کننده خاطره شده و نمایانگر ایده و ارزش است و حاضراست برای آن پول بدهد و بخرد و مسیر شما را برای کسب سود زیاد آسانتر میکند.
در این راستا باید به یاد داشته باشید که برند شما لوگو یا نماد شما نیست و اگر هر دوی این ها باهم ترکیب شوند مفهوم و اثر گذاری بیشتری خواهند داشت.
دانش تولید و خلق محصول خوب نیازهای انسانی را برطرف می کند و افراد را با امکانات و ابزار راحت تر زندگی آشنا می کند اما دانش خلق یک برند نیازهای روحی و خواسته های روانی مصرف کننده را تسکین می دهد.

وقتی شعاری را سرلوحه برند خود انتخاب کنید شما در حال بازارسازی برندتان هستید باید آن را باور کنید و در عملکرد تان نمایش دهید.جایگاه برند باید از اول شروع راه یک کسب وکار کاملا مشخص باشد و به آن فکر شده باشد مخصوصا

ثبت برند مواد غذایی در اداره ثبت علامت ایران:
اولین اقدام تعیین نام یا نام هایی برای ثبت برند است که مناسب باشد که هم در زبان راحت تلفظ شود و هم مناسب برای نوع کالای انتخابی باشد
2- مرحله بعد تماس با ما و استعلام از طریق درگاه ها ی تخصصی مربوط به ثبت برند می باشد

۲- پس از استعلام برند مورد نظر و احراز قابل ثبت بودن آن، اقدام بعدی تهیه مدارک مورد نیاز است که در ادامه همین نوشته، بصورت کامل مدارک مورد نیاز برای ثبت برند مواد غذایی اشخاص حقیقی و حقوقی را شرح داده ایم
۳- اقدام بعدی ثبت اظهارنامه و ارجاع آن طبق مدارک شماست.بعداز ثبت نهایی اظهارنامه امکان تغییراتی امکان پذیر نیست تا زمانیکه منتج به جواب نهایی پذیرش و یا رد شود
۵- و آخرین مرحله ثبت برند مواد غذایی مراجعه حضوری مجدد مالک یا وکیل به اداره مالکیت معنوی و دریافت سند علامت مورد نظر است
مدارک ثبت برند:
کپی مدارک هویتی
مجوز مرتبط با فعالیت
کارت بازرگانی یا کارت عضویت در صورت استفاده از کلمات غیر فارسی
لوگو یا نشان تجاری در صورت تمایل

کارت عضویت

کارت عضویت همانند کارت بازرگانی از اتاق بازرگانی ایران صادر می شود. کاربرد اصلی این کارت برای شرکت درکلاس های اتاق بازرگانی برای هر صنف و رشته ای به صورت جداگانه می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت صدور کارت عضویت:
مدارک ثبتی شرکت(شخصیت حقوقی) در صورتیکه متقاضی کارت از جانب شخص حقوقی باشد.
مدارک هویتی مدیرعامل یا شخص حقیقی
سند رسمی یا اجاره نامه با کد رهگیری به نام متقاضی کارت عضویت
اظهارنامه دفاترپلمپ و عدم سوء پیشینه کیفری
گواهی امضا
یک قطعه عکس شخص حقیقی یا نماینده شرکت

تغییرات شرکت

کلیه شرکتها پس از ثبت شرکتها میتوانند هرگونه تغییر شرکت شامل تغییرات در نام شرکت،تغییر موضوع فعالیت،تغییر آدرس،افزایش یا کاهش سرمایه،تبدیل سهام به بانام و یا بی نام،افزایش یا کاهش تعداد مدیران شرکت و یا هرگونه تصمیمی در خصوص تعیین اعضاء هیئت مدیره اصلی و علی البدل، تعیین بازرسین اصلی و علی البدل ،تصویب بیلان مالی،تعیین پاداش مدیران و…اتخاذ نمایند
کلیه تغییرات شرکت ها طی مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده و یا در جلسات هیئت مدیره انجام می پذیرد.
نکته:چنانچه مجمع عمومی عادی در ۴ ماه اول پس از پایان سال مالی تشکیل گردد 《عادی سالیانه》ودر ماههای دیگر《عادی به طور فوق العاده》نامیده خواهد شد.

الف-اختیارات مجمع عمومی فوق العاده:
۱-افزایش یا کاهش سرمایه
۲-تغییر در مفاد اساسنامه که می تواند شامل ؛تغییر نام شرکت ،تغییر موضوع فعالیت،تغییر آدرس،افزایش یا کاهش سرمایه،تبدیل سهام به بانام یا بی نام،افزایش یا کاهش تعداد مدیران شرکت،تغییر در حد نصاب لازم جهت تشکیل مجامع و سایر مواردی که طبق قانون تجارت می توام در اساسنامه تغییر ایجاد نمود.

۳-انحلال شرکت
برای ایجاد هر گونه تغییرات در موارد فوق و به عبارت بهتر تصمیم گیری درموارد فوق باید سهامداران دور هم جمع شوند که در اینجا این دورهمی را مجمع عمومی میگوییم و در خصوص اینگونه تصمیم گیری ها نام این مجمع عمومی”مجمع فوق العاده است”
۴-تعیین شعبه برای شرکت
۵-نقل و انتقال سهام
مجمع عمومی فوق العاده در شرکتهای سهامی خاص:
در مجمع عمومی فوق العاده دارندگان بیش از نصف سهامی که حق رای دارند باید حاضر باشند،اگر در اولین دعوت حد نصاب مذکور حاصل نشد مجمع برای بار دوم دعوت و با حضور دارندگان بیش از یک سوم سهامی که حق رای دارند رسمیت یافته و اتخاذ تصمیم خواهد نمود بشرط آنکه در دعوت دوم نتیجه دعوت اول قید شده باشد.

 

شرکت مسئولیت محدود

این نوع شرکت با حداقل یک میلیون ریال سرمایه اولیه و با حداقل دو نفر عضو هیئت مدیره تشکیل می شود. اگر برای تعداد افراد که در شرکت حضور داشته باشند مشکل دارید پیشنهاد ما به شما ثبت این نوع شرکت می باشد. در شرکت مسئولیت محدود سهم الشرکه داریم و هر شخص به نسبت سهم الشرکه خود در مقابل طلبکاران شرکت مسئول است.

با ثبت رامند تخصصی شرکت مسئولیت محدود ثبت کنید

.

ثبت شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص با حداقل یک میلیون ریال سرمایه اولیه و با حداقل سه نفر عضو هیئت مدیره تشکیل می شود. سمت ها به انتخاب شماست . این نوع شرکت باید با نامی متمایز از دیگر شرکت ها ثبت شود در صورتیکه برای این مورد مشکل دارید، در انتخاب نام شرکت حتما از مشاوره و پیشنهادات ثبت رامند استفاده کنید

ثبت شرکت

 ثبت شرکت :شرکتهای داخل کشور عزیزمان باید طبق قانون تجارت ثبت شوند، با توجه به نیاز و فعالیت شما نوع شرکت از قبیل سهامی عام و یا سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی و یا مختلط سهامی ، مختلط غیر سهامی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی تولید و مصرف می باشد. البته در جامع کنونی بیشتر شرکت سهامی خاص ، مسئولیت محدود و یا تعاونی کاربرد دارد و متداول شده است.

ثبت شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص

برای ثبت شرکت، قانون تجارت در ایران شرکت را از شراکت حداقل برای دو نفر میشناسدو در قالب یک قراردادی مابین افراد حقیقی و حقوقی اما تحت چهارچوب تعیین شده توسط قانون تجارت برای دستیابی به سود و منفعت شکل می گیرد.
منظور از شخص حقیقی همان بشر یا انسان است و منظور از شخص حقوقی شخصی است انسان نیست و از آن زمانی که انسانی آن را ایجاد کند به اعتبار او شخصیت پیدا می کند و ماهیت پیدا می کند.
ماده 20 قانون تجارت شرکت را به این هفت دسته تقسیم می کند
1ـ شرکت سهامی
2ـ شرکت با مسئولیت محدود
3ـ شرکت تضامنی
4ـ شرکت مختلط غیرسهامی
5ـ شرکت مختلط سهامی
6 ـ شرکت نسبی
7ـ شرکت تعاونی تولید ومصرف
برای هر کدام قوانین خاصی وضع نموده است و چهار چوب خاصی بین شرکاء و شرکاء با اشخاص ثالث تدبیر کرده است.
شرکت سهامی به دو نوع سهامی خاص و عام تقسیم میشوند:
شرکتهای سهامی عام شرکتهایی هستند که سرمایه آنها به قطعات سهام تقسیم شده است و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست و قسمتی از سرمایه این شرکتها از طریق فروش سهام به مردم تامین میشود.
نحوه تشکیل شرکتهای سهامی عام:
ابتدا لازم به ذکر است جهت ثبت شرکتهای سهامی عام می بایست حداقل سرمایه شرکت 5،000،000ریال باشد و همچنین تعداد موسسین در بدو امر نباید کمتر از ۳ نفر باشد.
مراحل ثبت شرکت سهامی عام:
1) اظهارنامه و طرح اساسنامه تهیه و به امضاء کلیه موسسین رسیده باشد.
۲)افتتاح حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس نزد یکی از بانکها.
3)موسسین باید لاقل ۲۰ درصد سرمایه شرکت را تعهد نمایند و حداقل ۳۵%مبلغ تعهد شده را به حساب شرکت سپرده نمایند.
۴)اظهارنامه و طرح اساسنامه تهیه شده به همراه طرح اعلامیه پذیره نویسی که به امضاء کلیه موسسین رسیده را به اداره ثبت شرکتها تسلیم نمایند.

ثبت شرکت سهامی خاص

طبق ماده 2 قانون تجارت شرکت سهامی شرکت بازرگانی محسوب میشود، ولواینکه موضوع عملیات آن اموربازرگانی باشد. ،مثلا چنانچه فعالیت شرکت سهامی خاص در زمینه خدمات نظافتی،حسابداری،تعمیر و و… بدون در نظر گرفتن موضوع بازهم این شرکت چون سهامی خاص است تجاری محسوب می شود.
شرکت سهامی خاص از حداقل از۳ نفر سهامدار و دو نفر بازرس اصلی و یکی بازرس علی البدل تشکیل می گردد.
اعضاء هیئت مدیره باید حداقل دارنده یک سهم باشند.
سرمایه شرکت به قطعات مساوی سهام تقسیم میگردد
سهامداران در زمان تاسیس شرکت باید حداقل%۳۵ سرمایه شرکت را به حساب شرکت در شرف تاسیس که نزد یکی از بانکهای کشور افتتاح حساب می نماید واریز نمایند
سهام باید به بانام یا بی نام یا ترکیبی از بانام و بی نام تقسیم گردد.
بازرسین نباید با اعضاء هیئت مدیره نسبت فامیلی داشته باشند.
اعضا هیئت مدیره و بازرسین باید بالای ۱۸ سال باشند و سوء پیشینه کیفری نداشته باشند.

افراد خارجی نیز می توانند بدون حضور هیچ شخص ایرانی در ایران شرکت تاسیس کنند اما نمیتوانند نام خارجی برای شرکت انتخاب کنند. و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی هم میتوانند شرکت ثبت کنند.

35 درصد از سرمایه شرکت که توسط موسسین باید مدتی بلوکه شود می تواند بدون محدودیت هر بانکی باشد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص

۱_کپی شناسنامه و کارت ملی سهامداران و بازرسین
۲_گواهی عدم سوء پیشینه مدیران و بازرسین
۳_امضاء اظهارنامه و اساسنامه
۴_گواهی و فیش بانکی مبنی بر پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه شرکت