خرید و فروش شرکت

خرید و فروش شرکت های آماده با اطمینان

خرید و فروش شرکت های آماده با اطمینان
اطمینان و رعایت شرایط متقن و قانونی برای همه اقدامات مورد نیاز است اما چرا برای واگذاری شرکت اهمیت به خصوصی دارد ؟ این بدان خاطر است که نقل و انتقال شرکت کاملا کاری قانونی است و به جهت آسوده خاطر بودن از ریسک و احتمال خطرات آتی بیشتر اهمیت دارد.

برای خرید و فروش شرکت با موضوع کامپیوتری و آتی بهتر است ابتدا مزایای خرید یک شرکت آماده را بررسی کنیم
1-خرید شرکت کامپیوتری و رتبه بندی شده برای حضور در مزایده‌ها و مناقصه‌های دولتی کمک میکند بدون از دست دادن زمان به سود و منافع بیشتر دست پیدا کنید (در صورتی که شرکت دارای رتبه بندی باشد)

2-کوتاه شدن زمان بکارگیری ملزمات یک شرکت قانونی که بهتر است داشته باشد، از قبیل ثبت شرکت، گواهی مالیات بر ارزش افزوده، دریافت کد اقتصادی و بسیاری دیگر از مراحل ثبت شرکت ها به دلیل زمان صرف شده از قبل حذف شده،یا در واقع از قبل تهیه و تدارک دیده شده، خرید و فروش شرکت بااهمیت می باشد.

3- با خرید شرکت آماده، امتیازات شرکت به طور کامل به خریدار تعلق می گیرد. این امتیازات شامل سهام، دارایی ها و … می باشد و با انجام مراحل نقل و انتقال و حضور در محضر انجام می پذیرد.

4- با خرید شرکت آماده می توان از سابقه، اعتبار و شهرت شرکتی که ثبت شده است، استفاده نمود.

برای آشنایی بیشتر و مطابقت نوع حرفه و نیاز به انواع شرکت ها با مشاورین ثبت رامند تماس بگیرید

برای خرید و فروش شرکت های آماده با اطمینان به چه مواردی لازم است توجه کنیم:
• تأسیس شرکت:
در برخی از تقاضا برای خرید یک شرکت متقاضی برای سال افتتاح شرکت بسیار اهمیت قائل است، شاید هم برای دیگری این آیتم مهم نباشد امت اگر برای هدف خاصی که از قبل زمان شروع رسمی شرکت در آن حائز توجه است در حال خریداری یک شرکت هستید به سال تشکیل یابی این نوع شخصیت حقوقی هم توجه کنید، یعنی در نظر گرفتن مدت زمانی که شرکت تاسیس شده است و با خرید شرکت آماده می توان از سابقه و شهرت و روزمه شرکتی که ثبت شده است، استفاده نمود(در صورتی که شرکت قبلا کارکرد داشته باشد)
• مکان ثبت شرکت:
محل ثبت شرکت هم از جمله مواردی است که در تعیین شرکت مناسب برای خریداری شما اهمیت دارد.این نکته همان آدرس یا نشانی است که در آخرین تغییرات صورت گرفته در مدارک شرکت به ثبت رسیده و پس از آن در روزنامه رسمی منتشر شده است، هر شرکت با توجه به اینکه در کدام شهر یا استان ثبت شده پرونده فیزیکی اش در اداره ثبت شرکت همان منظقه موجود می باشد البته این خواسته شما با تنظیم یک مورد صورتجلسه تغییر آدرس قابل انجام است.
• عملکرد شرکت:
عملکرد یا کارکرد یا همان گردش حساب که از نامش پیداست به تراکنش های مالی یک شرکت مرتبط می شود. بسیاری از شرکت ها از بدو تاسیس فقط کاغذ و مدارک هستند که نمایه قانونی دارند ولی در چرخه کار قرار نمی گیرند. اما برخی از خریداران سهام یک شرکت قدیمی تمایل دارند که برای اعتبار شرکت جدید خود سوابق و دادو ستدهای فراوانی داشته باشد و هرچه در این موضوع شرکت فعالیت بیشتری داشته باشد قیمت انتقالی آن بیشتر است،این مورد برای اعتباریست که شرکت های کارکرد دار به خریداران خود می دهند و سابقه فعالیت و موجودیت یک شرکت را می رساند.
• کد اقتصادی شرکت:
اصلا کد اقتصادی چیست ؟یه شماره سریال یا کدی است که دلیل مشخص نمودن اداره صلاحیت دار مالیات است که با ممیزهای مالیاتی که مشخص شده اند پرونده مالیاتی شرکت را بررسی می کند.دریافت این کد و یافتن اداره مالیات مربوطه به تناسب تراکم نشانی در سطح شهر است یعنی متناسب با آدرس شرکت شما حوزه ادراه مالیات هم می شخص می شد.البته داشتن کد اقتصادی برای خرید شرکت آماده الزامی نیست و این مورد بستگی به فعالیت و خواسته شما دارد.ولی داشتن آن یک امتیاز است.
• استعلام مالی سوابق شرکت
در استعلام مالی سوابق شرکت ییا استعلام بدهی مالیاتی به این مورد توجه کنید که شرکت مالیات کارکرد و یا ارزش افزوده و یا حتی بدهی بیمه پرداخت نشده نداشته باشد.چرا که بعد از انتقال ممکن است با مشکلات عدیده برای تسویه مالیاتی مواجه شوید.
• نوع و پایه رتبه شرکت:
اگر بر حسب نیاز به دنبال خرید شرکت آماده رتبه دار هستید توجه داشته باشید استفاده از رتبه بندی شرکت و حضور در مزایده‌ها و مناقصه‌های دولتی بدون از دست دادن زمان برای شما بسیار با اهمیت است.

خرید و فروش شرکت آماده

با دانستن این موارد حالا با توجه به نیاز و حرفه خود نوع شرکت را مشخص کنید که به کدام یک از 8 نوع شرکت مندرج در قانون تجارت نیاز دارید.از قبیل سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، ….مثلا اگر برای شرکت در مزایده یا مناقصه یا اخذ و مشارکت پروژه ها با توجه به نوع حرفه بهتر است شرکت سهامی خاص خریداری کنید زیرا به دلیل وجود بازرسین و حمایت قانونگذار کارفرما ها بیشتر تمایل دارند با کارگذاران سهامی خاص قرارداد ببندند

آیا کد اقتصادی در خرید و فروش شرکت مورد نیاز است؟
با دانستن اطلاعاتی درباره کد اقتصادی، فهمیدیم که معرف حوزه مالیاتی شماست و تعیین کننده مکان و مرجع برای اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی، اظهارنامه می تواند بسته به فعالیت شرکتی با کارکرد باشد و یا بدون کارکرد که نام دیگر آن عدم فعالیت است.در شرکت های سهامی خاص برای انتقال سهام طبق قانون تجارت باید از طریق نقل و انتقال قانونی و پرداخت مالیات به تناسب سهم هر فرد باشد به این خاطر در نقل و انتقال سهامی خاص باید شرکت کد اقتصادی داشته باشد تا بتوان انتقال را بصورت قانونی تسلیم اداره شرکت ها و درج روزنامه رسمی نمود. اما در شرکت های مسئولیت محدود برای خرید و فروش شرکت نیازی به داشتن کد اقتصادی نیست اگرچه بهای شرکت کد دار بیشتر است.

خدمات موسسه رامند و مرتبط با خرید و فروش شرکت کامپیوتری و رتبه دار به شرح زیر می باشد:
• خرید و فروش شرکت راه و باند، ابنیه، نیرو، کشاورزی، تاسیسات
• اخذ رتبه ساجات
• واگذاری انواع گرید های پیمانکاری
• واگذاری رتبه های آماده پیمانکاری
• فروش شرکت های رتبه ۱،۲،۳،۴،۵
• شرکت های آماده واگذاری تک رشته و دو رشته
• خرید و فروش شرکت های پیمانکاری رتبه دار و بی رتبه
• شرکت های آماده واگذاری گرید دار برق
• رتبه آماده نفت و گاز، راه و ساختمان
• خرید رتبه صنعت و معدن
• فروش رتبه راه و تاسیسات، تاسیسات آب و راه
• خرید شرکت‌های پیمانکاری رتبه ۱،۲،۳،۴،۵
• شرکت های گرید دار پایه ساجات جهت شرکت در مناقصات دولتی و خصوصی

مزیت های خرید و فروش شرکت رتبه دار(گرید):
خرید و فروش شرکت مخصوصا خرید شرکتی که قبلا رتبه نظام مهندسی یا گرید کامپیوتری و آی تی یا فناوری اطلاعات را دریافت کرده ، دارای مزایای متعددی است که در ادامه به بعضی از آنها اشاره می‌کنیم:
• صرفه‌جویی در زمان به علت حذف مراحل ثبت شرکت ، دریافت کد اقتصادی ، گواهی مالیات بر ارزش افزوده و سایر مراحل ثبت شرکت ها
• استفاده از سابقه، کارکرد پروژه و رزومه‌ی شرکت ثبت شده
• استفاده از رتبه بندی شرکت و حضور در مزایده‌ها و مناقصه‌های دولتی بدون از دست دادن زمان
• تعلق تمام امتیاز شرکت به خریدار (شامل تمام دارایی‌ها، سهام و یا سهم‌الشرکه و…) هنگام حضور در دفترخانه و انجام مراحل نقل و انتقال
• نیاز به اخذ کد اقتصادی نمی باشد.

مدارک خرید و فروش شرکت:
1-کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضا و سهامداران فعلی و جدید شرکت
2-کپی روزنامه رسمی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت

سوالات مرتبط یا خرید و فروش شرکت های آماده با اطمینان:
1-اخذ کد اقتصادی چگونه است
2-میزان مسئولیت افراد در خرید و فروش شرکت تا چه میزان است
3-هزینه خرید شرکت چقدر است
4- هزینه شرکت خرید و فروش رتبه دار چقدر است
5-واگذاری شرکت رتبه ابنیه و رتبه راه چه تفاوتی با کامپیوتر و فناوری اطلاعات دارد

خرید و فروش شرکت

خرید و فروش شرکت چگونه است

خرید و فروش شرکت چگونه است
برای ما خرید و فروش خودرو ، خانه ، لوازم کاملا مرسوم و معمول یمحسوب می شود اما شاید کمتر درباره خرید و فروش شرکت چیزی بدانیم .این بدان خاطر است که چون برای شرکت یک شخصیت مستقل و حقوقی قائل هستیم نمی توانیم تصور کنیم آن هم قابل خرید و فروش و واگذاری است.
آیا میدانید اگر شرکت معوقی هم دارید که قبلا به هدف خاصی ثبت کردید و اکنون راکد و بی استفاده مطلوب برای شما باقی مانده می توانید آن را منتقل کنید تا هم نگرانی بابت پرداخت مالیات عقب افتاده و قوانین افزلیشی روز به روز شما را متضرر نکند و هم با واگذاری سهم الشرکه یا سهام خود منتفع هم شوید.
از طرفی با خرید یک شرکت یا شخصیت حقوقی آماده که چه در قالب شرکت یا موسسه باشد چقدر از نظر زمان و اعتبار جلوتر می باشید.چرا که شما راه نپیموده را گام می نهید.
در شرایط کنونی اگر همین امروز هم برای بعضی از مجوزات اقدام کنید حداقل در صورتیکه تمامی مدارک را داشته باشید دو تا سه ماه باید برای اخذ برخی مجوزات دوندگی و ممارست کنید. ولی در خرید یک شرکت یا موسسه آماده شما این مشکل را ندارید فقط باید اعضا را تغییر دهید و اعتبار افراد قبل برای ادامه مسیر استفاده کنید.
برای اینکه بدانیم خرید و فروش شرکت چگونه است و یا کلا با واگذاری شرکت ها و موسسات آشنا شویم نظر شما را به خواندن مقاله فوق جلب می کنیم.

برای واگذاری شرکت باید چند مسئله مهم را در نظر بگیریم از قبیل:
سال تاسیس شرکت
سال تاسیس و به وجود آمدن یک شرکت برای برخی افراد بسته به اهداف و استفاده از اعتبار و قدمت یک شخصیت حقوقی آماده ، برای خرید یک شرکت در نظر گرفتن مدت زمانی که شرکت تاسیس شده است و با خرید شرکت آماده می توان از سابقه و شهرت و روزمه شرکتی که ثبت شده است، استفاده نمود(در صورتی که شرکت قبلا کارکرد داشته باشد)
محل ثبت شرکت
محل ثبت شرکت در خرید و فروش شرکت،برای سهولت کار و تسریع در امور باید به مکان تاسیس و ایجاد یک شخصیت حقوقی توجه داشت هر شرکت با توجه به اینکه در کدام شهر یا استان ثبت شده پرونده فیزیکی اش در اداره ثبت شرکت همان منطقه موجود می باشد البته این خواسته شما با تنظیم یک مورد صورتجلسه تغییر آدرس قابل انجام است.و در صورت موجود بودن سایر مزای در یک شخصیت حقوقی ثبت شده صرفا به دلیل مکان تاسیس و بنیاد نهاده شده، آن را پس نزنید.
میزان کارکرد شرکت
این مورد نیز بسته به نیاز و اهداف شما برای خرید یک شرکت آماده ربط اساسی دارد این مورد برای اعتباریست که شرکت های کارکرد دار به خریداران خود می دهند و سابقه فعالیت و موجودیت یک شرکت را می رساند.در واقع میزان عملکرد داشتن یا نداشتن مورد توجه قرار می گیرد.و طبیعتا هرچه میزان بیلان مالی یک شرکت بیشتر باشد از درجه اهمیت بیشتری هم دارا می باشد.
کد اقتصادی شرکت
برای اینکه بدانیم خرید و فروش شرکت چگونه است به مسئله کد اقتصادی هم باید توجه کنیم و داشتن کد مالیاتی برای برخی از فعالیتها واجب است مثل شرکت هایی که جهت حضور در مناقصات خریدار ی می کنید؛مانند شرکتهای سهامی که حتما باید با توجه به مشخص بودن اداره مالیات مربوطه به نشانی شرکت برای برگه مالیات انتقالی مراجعه نمود و تسویه حساب هزینه های انتقال مالیات را انجام داد. اما به طور کلی اخذ کد اقتصادی به دلیل مشخص نمودن اداره صلاحیت دار مالیات است که با ممیزهای مالیاتی که مشخص شده اند پرونده مالیاتی شرکت را بررسی می کند.البته داشتن کد اقتصادی برای خرید همه نوع شرکت آماده الزامی نیست و این مورد بستگی به فعالیت و خواسته شما دارد.
• استعلام بدهی مالیاتی
در مورد توضیح به این مسئله نیز باید عرض کنم استعلام بدهی مالیاتی از شرکتی که مورد معامله قرار می دهید بهتر است انجام دهید، البته باز هم بستگی به شمادارد که به صرف اعلام طرف فروشنده بسنده کنید یا ترجیح بدهید استعلام موثق دریافت کنید این مورد توجه کنید که شرکت مالیات کارکرد و یا ارزش افزوده و یا حتی بدهی بیمه پرداخت نشده نداشته باشد.
نوع و پایه رتبه(گرید) شرکت
این مورد درصورتی قابل اهمیت است که شما یک شرکت پیمانکاری باشید که خدمات یا پروژه و یا مشاوره ارائه می دهید، میزان پایه یا شماره گرید یک شرکت معرف سطح پروژههای سابق و موفقیت در آن می باشد اگر بر حسب نیاز به دنبال خرید شرکت آماده رتبه دار هستید توجه داشته باشید استفاده از رتبه بندی شرکت و حضور در مزایده‌ها و مناقصه‌های دولتی بدون از دست دادن زمان برای شما بسیار با اهمیت است.

خرید و فروش شرکت

چه نوع شرکتی مناسب فعالیت ما می باشد؟
مشاورین ثبت رامند با سالها تجربه و سطح اطلاعات عالی می توانند شما را در انتخاب یک شرکت آماده مناسب یاری کنند. با توجه به نیاز و حرفه خود نوع شرکت را مشخص کنید که به کدام یک از 8 نوع شرکت مندرج در قانون تجارت نیاز دارید.از قبیل سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، ….مثلا اگر برای شرکت در مزایده یا مناقصه یا اخذ و مشارکت پروژه ها با توجه به نوع حرفه رویه متداول و عرف حاکم بر قراردادها ما به شما پیشنهاد می کنیم بهتر است شرکت سهامی خاص خریداری کنید زیرا به دلیل وجود بازرسین و حمایت قانونگذار کارفرما ها بیشتر تمایل دارند با کارگذاران سهامی خاص قرارداد ببندند. این نه دلیل منطقی است و نه توجیه فنی از منظر قانون تجارت ایران فقط نوعی رویه ای متداول شده می باشد.
مزایای خرید یک شرکت ثبت شده و با سابقه:
شرکت آماده برای شما بسیار است اما با ارائه مطالب ذیل بهتر می توانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید:
• استفاده از رتبه بندی شرکت یا به اصلاح رایج گرید در پایه های متفاوت و حضور در مزایده‌ها و مناقصه‌های دولتی که در سوابق کاری آن شرکت از جمله موارد درخشان محسوب می شود و برای شما نیز عدم اتلاف وقت و صرف انرژی برای تهیه مقدمات و ملزومات ابتدایی و بدون از دست دادن زمان طلایی یک امتیاز یا پوئن محسوب می شود (در صورتی که شرکت دارای رتبه بندی باشد(
• با پیشرفت در زمینه شفاف سازی مالیاتی و اعمال برنامه پنجم توسعه ومکانیزه شدن فرایند آن به دلیل مراحلی مانند ثبت شرکت، اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده که برای فاکتور های رسمی رد وبدل شده بین شرکت های معتبر جز مدارک انکار ناپذیر است ، دریافت کد اقتصادی جهت عدم بلاتکلیفی در مراجعه به اداره مالیات و ارائه اسناد مالی به آن مرجع و بسیاری دیگر از مراحل ثبت شرکت ها حذف شود،یا در واقع از قبل تهیه و تدارک دیده شده، خرید و فروش شرکت بااهمیت می باشد.
• توجه داشته باشید با خرید شرکت آماده، تمامی امتیازات شرکت به طور کامل به خریدار یا همان سهام داران جدید تعلق می گیرد. این امتیازات شامل سهام، دارایی ها و … می باشد و با انجام مراحل نقل و انتقال و حضور در اسناد رسمی برای انتقال سهام شرکتهای سهامی عام و خاص و به مستند صورتجلسات نقل و انتقال برای شرکت های مسئولیت محدود انجام می پذیرد.

از دیگر مزایای خرید شرکت آماده می توان از سابقه، اعتبار و شهرت و حتی در صورت داشتن نام تجاری ثبت شده که دارای سوابق خوبی هم می باشد و شاید مورد تبلیغ و درج در رسانه ها ی دیداری و شنیداری نیز در سابقه داشته باشد هم استفاده کرد و زمینه انتقال رسمی و قانونی آن را در مدت زمان بسیار کمتر و به صرفه تری انجام داد.

خرید و فروش شرکت

فروش شرکت آماده

فروش شرکت آماده

اگر شما یک سهام دار یا سهم الشرکه دار یک شرکت هستید و به هر دلیلی تمایل به ادامه کار ندارید با دو روش متفاوت رو در رو خواهید شد. یک روش آنست که شرکت خود را انحلال اعلام کنید که برای این کار با مشاوران ثبت رامند تماس بگیرید تا شما را در انجام و ثبت این موضوع راهنمایی کنیم .و اگر تمایل به انتقال یا به عبارتی فروش شرکت خود داشته باشید می توانیم شرکت شما را خرید کنیم .این روش به دلیل اینکه کلا سابقه شرکت خود را کنسل نکردید و از طرفی هم مبلغی طبق توافق بدست می آورید برای شما سود آور خواهد بود.

دسترسی به اصل مدارک ثبتی هنگام تاسیس شرکت از جمله مواردی است که برای فروش شرکت آماده نیاز دارید.اصل مدارک ثبتی موید اعتبار شرکت شماست و یکی از الزامات زمان انتقال شرکت همین مدارک می باشد.

برای آکاهی بیشتر جهت انتقال و واگذاری شرکت خود طبق  توضیحاتی که داده شد و همچنین برای ثبت یک شرکت مراحل و اقداماتی نیاز است که در قسمت مقالات ثبت شرکت در این همین سایت به خوبی و کاملا کاربردی توضیح داده شده است. اما به همان دلایل ضیغ وقت  تمایل به ثبت شرکت و فرصت پیگیری از ابتدا را نداشته باشید.در این شرایط ما به شما در خرید شرکت آماده مطابق با نیازهای شما را که قبلا تمام مراحل ثبت و قانونی آن به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است را پیشنهاد می کنم.

خرید و فروش شرکت

از جمله عواملی که باعث می شود خرید و فروش شرکت آماده خود را به ما بسپارید دلایل ذیل است:

دلیل پیشنهاد خرید شرکت آماده به شما عناوین ذیل می باشد که به صورت جامع به توصیف آن می پردازیم برای خرید و فروش شرکت با اطمینان کاربرد فراوان دارد:

• استفاده از رتبه بندی شرکت یا به اصلاح رایج گرید در پایه های متفاوت و حضور در مزایده‌ها و مناقصه‌های دولتی که در سوابق کاری آن شرکت از جمله موارد درخشان محسوب می شود و برای شما نیز عدم اتلاف وقت و صرف انرژی برای تهیه مقدمات و ملزومات ابتدایی و بدون از دست دادن زمان طلایی یک امتیاز یا پوئن محسوب می شود (در صورتی که شرکت دارای رتبه بندی باشد)

• با پیشرفت در زمینه شفاف سازی مالیاتی و اعمال برنامه پنجم توسعه ومکانیزه شدن فرایند آن  به دلیل مراحلی مانند ثبت شرکت، اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده که برای فاکتور های رسمی رد وبدل شده بین شرکت های معتبر جز مدارک انکار ناپذیر است ، دریافت کد اقتصادی جهت عدم بلاتکلیفی در مراجعه به اداره مالیات و ارائه اسناد مالی به آن مرجع و بسیاری دیگر از مراحل ثبت شرکت ها حذف شود،یا در واقع از قبل تهیه و تدارک دیده شده،  خرید و فروش شرکت بااهمیت می باشد.

• توجه داشته باشید با خرید شرکت آماده، تمامی امتیازات شرکت به طور کامل به خریدار یا همان سهام داران جدید تعلق می گیرد. این امتیازات شامل سهام، دارایی ها و … می باشد و با انجام مراحل نقل و انتقال و حضور در اسناد رسمی برای انتقال سهام شرکتهای سهامی عام و خاص و به مستند صورتجلسات نقل و انتقال برای شرکت های مسئولیت محدود انجام می پذیرد.

• از دیگر مزایای خرید شرکت آماده می توان از سابقه، اعتبار و شهرت و حتی در صورت داشتن نام تجاری ثبت شده که دارای سوابق خوبی هم  می باشد و شاید مورد تبلیغ و درج در رسانه ها ی دیداری و شنیداری نیز در سابقه داشته باشد هم استفاده کرد و زمینه انتقال رسمی و قانونی آن را در مدت زمان بسیار کمتر و به صرفه تری انجام داد.

• کسب سود و منفعت تا پایان عملیات بازرگانی یا خدماتی خود

• عدم پرداخت مالیات و یا نگرانی بابت خرید و فروش های احتمالی یا سوء استفاده از نام و مدارک شرکت

 

چه نوع شرکت هایی را می توان واگذار نمود:

در واقع همه نوع شرکتی را می توان واگذار نمود منتها برخی از انواع شرکتها با مجوز خاص برای اشخاص قبلی که تایید صلاحیت شدن بوده و بعد از صورتجلسات تغییرات و انتقال مجدد باید برای بروزرسانی مجوز اقدام نمود مانند موسساتی با موضوع نشر و چاپ دیجیتال اما برای سایر موضوعات برای انتقال و واگذاری باید مجوز گرفت.

تماس با مشاورین ثبت رامند راهنمایی لازم را در سهولت فرایند فروش شرکت مناسب در اختیار شما می گذارند. با توجه به حرفه خود نوع شرکت را مشخص کنید که به کدام یک از 8 نوع شرکت مندرج در قانون تجارت مرتبط می شود.از قبیل سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی،…مثلا اگر سایقه شرکت در مزایده یا مناقصه یا اخذ و مشارکت پروژه ها را دارید شرکت از مزایای  ویژه ای برای فروش برخوردار خواهد شد و جزء ویژگی های مثبت خواهد بود. سوابق مثبت و عملکرد کاری هم برای افرادی که جویای این  نوع شرکتها می باشند می تواند مفید فایده باشد.

آیا سال تاسیس شرکت و قدمت آن مهم می باشد؟

بسته به اعتبار و قدمت یک شخصیت حقوقی کارکرد و قدیمی ، برای فروش  یک شرکت در نظر گرفتن مدت زمانی که شرکت را تاسیس کرده اید می تواند اهمیت داشته باشد و با فروش شرکت آماده می توان سابقه و شهرت و روزمه شرکتی که ثبت کرده اید، را ارائه دهید(در صورتی که شرکت قبلا کارکرد داشته باشد)

محل ثبت شرکت شما کجاست:

جهت خرید سهام یک شرکت برای سهولت کار و تسریع در امور باید به مکان تاسیس و ایجاد یک شخصیت حقوقی توجه داشت هر شرکت با توجه به اینکه در کدام شهر یا استان ثبت شده پرونده فیزیکی اش در اداره ثبت شرکت همان منطقه موجود می باشد البته این خواسته شما با تنظیم یک مورد صورتجلسه تغییر آدرس قابل انجام است.و در صورت موجود بودن سایر مزای در یک شخصیت حقوقی ثبت شده صرفا به دلیل مکان تاسیس و بنیاد نهاده شده، آن را پس نزنید.

آیا داشتن کد اقتصادی شرکت مورد نیاز است؟

برای برخی از انواع شرکت ها “بله”؛مانند شرکتهای سهامی که حتما باید با توجه به مشخص بودن اداره مالیات مربوطه به نشانی شرکت برای برگه مالیات انتقالی مراجعه نمود و تسویه حساب هزینه های انتقال مالیات را انجام داد. اما به طور کلی  اخذ کد اقتصادی به دلیل مشخص نمودن اداره صلاحیت دار مالیات است که با ممیزهای مالیاتی که مشخص شده اند پرونده مالیاتی شرکت را بررسی می کند.البته داشتن کد اقتصادی برای فروش همه نوع شرکت آماده الزامی نیست و این مورد بستگی به فعالیت و خواسته شما دارد

استعلام مالیاتی برای واگذاری شرکت بسیار با اهمیت است

برای مقوله فروش شرکت آماده اینکه شما استعلامات دارایی، بیمه یا مفاصا ارزش افزوده و یا گمرک را در صورتیکه شرکت شما فعالیت بین المللی داشته و یا واردات انجام میداده بسیار با اهمیت است.

ثبت طرح صنعتی

آیا میدانستید قبل از ارائه محصول باید آن را ثبت کنید

آیا میدانستید قبل از ارائه محصول باید آن را ثبت کنیددر ثبت طرح های صنعتی باید حتما به این مقوله مهم توجه کنید که قبل از عرضه طرح مورد نظر به بازار یا به اصلاح حقوقی آن افشا طرح باید حتما آن را ثبت کنید تا از حربه قانونی رایج در این مورد استفاده کنید .قوانین مطروحه طرح صنعتی ،طرح یا کالا و یا تولیداتی را ثبت می کنند که قبل از اینکه در دید عموم قرار گرفته باشد برای ثبت آن اقدام کنید. البته در بعضی موارد هم ممکن است شانس با شما یار باشد و از نمونه تولیدی شما با اینکه در دسترس عموم قرار گرفته هنوز تعداد زیادی در رفرنس های جستجو دیده نشود که این هم به شما کمک می کند تا در قالب طرح صنعتی با گواهی نامه پنج ساله تولید و دسترنج خود را ثبت کنید و البته این سند برای دومین بار به مدت پنج ساله دوم نیز قابل تمدید می باشد.

نکته مهم در مورد ثبت طر صنعتی اینست که اصلا مواردی مثل جنس یا متریال و کارکرد و عملکرد فنی اصلا مهم نیست بلکه صرفا باید تصویر یا ویژوال طرح مورد نظر دارای تفاوت چشمگیری با طرح حای قبلی موجود در بازار باشد.

شما تولید کننده و مبدع عزیز ممکن است برای اولین بار یک کالایی را طراحی و یا تولید کنید و یا اینکه قبلا نمونه ای در بازار موجود بوده اما شما با نبوغ و توانایی خودتان برای کاربرد بهتر آن محصول ترغیب شوید شکل ظاهری محصول را تغییر دهید. مسلما این مورد باید به عنوان حق معنوی قابل ثبت و حمایت است البته مشروط به اینکه طبق روال و قواعد قانونی در قالب طرح صنعتی به ثبت برسد.مثلا یک دست مبلمان یا ست صندلی همانطور که برای نشستن و استراحت کردن باید مناسب باشد باید دارای شکل و ظاهر خاص و زیبا نیز داشته باشد که با نمونه های قبلی اش متمایز هم باشد به مشخصات شکل و ظاهر، ترکیب خطوط و رنگ کالا توجه ویژه باید کرد

برخی موارد هم ممکن است طرح یا نمونه اتود طراح از جانب کارشناسان مربوطه خواسته شود. برای ثبت طرح صنعتی در داخل کشور، متقاضی باید پس از مراجعه به سایت و تکمیل اظهارنامه و پیوست نمودن ضمائم قانونی بصورت الکترونیکی به اداره مالکیت صنعتی ارسال نماید. مراتب پس از بررسی و انطباق آن با مفاد قانون و آئین نامه و در صورت عدم وجود منع قانونی به نام متقاضی ثبت و تحت حمایت قانون قرار خواهد گرفت.

آیا میدانستید قبل از ارائه محصول باید آن را ثبت کنید چه ویژگی باید داشته باشد:
طرح باید تصویر واضح از محصول باشد
طرح صرفا در زمینه عملکرد فنی نباشد، فقط ظاهر محصول باید با نمونه های قبلی حدود 50 درصد متفاوت باشد، جنس و فرمول ساخت برای ثبت طرح جدید مهم نیستند
نقشه یا اتود طرح باید موجود باشد تا در صورت درخواست مرجع ثبت ارائه شود
طرح باید جدید و خلاقانه باشد
طرح حاوي نمادها يا نشان‌هاي رسمي نباشد
طرح مخالف نظم عمومي يا اخلاق حسنه نباشد
برای ثبت طرح صنغتی چه زمانی باید صرف شود؟

این مورد کاملا به تعداد افراد درخواست دهنده و نوبت دهی سیستماتیک ربط دارد و اصلا قابل بررسی و نظر دقیق نیست با توجه به نوع طرحی که ارائه نموده اید و تعداد افرادی که پیش از شما در صف انتظار در کارتابل کارشناسی اداره بررسی اظهارنامه ثبت طرح صنعتی توسط کارشناس اداره مالکیت صنعتی حضور دارند، فرآیند ثبت طرح صنعتی بطور معمول چیزی در حدود 2 تا 3 ماه به طول می انجامد.که بخشی از آن مربوط به بررسی اولیه است که منجر به تایید یا رد توسط کارشناس مربوطه می شود و نیم دیگر آن به فرآیند طی زمان قانونی که به ثبت مورد نظر وجه قانونی و قابل قبول می بخشد مانند درج در روزنامه رسمی .این مدت به مسائل مختلف بستگی دارد، مانند اینکه اعتراض به ثبت طرح صنعتی قبل از ثبت آن در قانون مقرر شده باشد یا خیر.

یکی از مزایای اینکه بدانیم حمایت های قانونی از ثبت طرح صنعتی چه چیزیست مرتبط است آیا میدانستید قبل از ارائه محصول باید آن را ثبت کنید

هر گاه یک طرح صنعتی ثبت شود مورد حمایت قانون قرار می گیرد و اگر شخص مبلغی را برای طراحی ابتکاری هزینه کرده باشد و آن را در اداره مالکیت صنعتی به ثبت رسانده باشد، به مدت پنج سال تحت حمایت قانون قرار خواهد گرفت و قطعا سرمایه گذاری انجام گرفته با اطمینان بیشتری همراه خواهد بود.
در نتیجه اگر کالایی را با طراحی خاص و جدید ارائه نمایید، قانون مزبور تا پنج سال حق استفاده انحصاری به شما خواهد داد.و بعد از آن نیز قابل تمدید می باشد.

این به آن معنی است که اگر متوجه شوید یکی از رقبا کالای مذکور را با همان طرح کپی کرده و وارد بازار نموده است، این حق را دارید تا بصورت قانونی از ارائه کالای مذکور در بازار و فروش آن جلوگیری نمایید.

ثبت طرح صنعتی

در باره طرح صنعتی (Design Industrial) می توانیم بگوییم نهادی حقوقی از مجموعه مالکیت فکری (Property intellectual) واقع در شهرتهران می باشد وتنها اداره ای است در سطح کشور که به موضوعات مربوطه رسیدگی میکند.از دیگر موارد مهم در طرح صنعتی نوآوری در فرم و دیگری کاربرد عملی آن است. وقتی محصولی طراحی شده و پس از زحمات فراوان تولید می شود و سپس به بازار مصرف عرضه می گردد و با استقبال مصرف کنندگان روبرو می شود، معمولا رقبا سعی می کنند که همان محصول را تولید کنند.
به همین دلیل است که یکی از دغدغه های دائمی طراحان و تولید کنندگان طرح های صنعتی، سوء استفاده از طرح آنها پس از افشا است که راه حل قانونی جلوگیری از سو استفاده اشخاص ثالث و برخورداری از حمایت های قانونی، ثبت طرح صنعتی است.

الف) ثبت طرح صنعتی در داخل کشور
متقاضی باید برای ثبت طرح صنعتی در داخل کشور، پس از مراجعه به سایت و تکمیل اظهارنامه و پیوست نمودن ضمائم قانونی بصورت الکترونیکی به اداره مالکیت صنعتی ارسال نماید. مراتب پس از بررسی و انطباق آن با مفاد قانون و آئین نامه و در صورت عدم وجود منع قانونی به نام متقاضی ثبت و تحت حمایت قانون قرار خواهد گرفت.

ب) ثبت طرح صنعتی در خارج از کشور

ثبت طرح صنعتی در خارج از کشور به سه صورت می باشد:

۱) ثبت ملی

ثبت ملی به مانند ثبت در کشور مبدا ( داخلی) می باشد یعنی متقاضی باید پس از انتخاب کشور مورد نظر با انتخاب وکیل یا مراجعه حضوری (بستگی به قانون ملی کشور هدف دارد)، کلیه مدارک را به زبان کشور مورد نظر ترجمه و پس ار تایید مراجع ذی صلاح به اداره مربوطه ارائه نماید که مستلزم هزینه و زمان بیشتری خواهد بود.

۲) ثبت منطقه ای

گروهی از کشورهای معاهده همکاری منطقه ای را ایجاد کردند که در صورت ثبت در یکی از کشورهای عضو، سایر کشورهای عضو آن معاهده آن طرح را حمایت خواهند نمود.

۳) ثبت بین المللی

لازم به ذکر است که در هیچ نقطه ای از جهان سیستمی وجود ندارد که وقتی شما طرح خود را در یک کشور ثبت نمودید از این طرح در سایر کشور ها هم حمایت شود.

فقط در ثبت منطقه ای چنین سیستمی وجود دارد، برای ثبت بین المللی، اتباع هر یک از کشورهای عضو موافقتنامه می توانند با تکمیل تقاضانامه بین المللی به بخش اجرای معاهده لاهه، مستقر در سازمان جهانی مالکیت معنوی تسلیم نماید، درخواست وی به کشور مورد تقاضا ارسال و در صورت پذیرش مورد حمایت قرار خواهد گرفت، اما کشورهایی که تقاضایی شما را رد کردند شما می توانید به این تصمیم اعتراض نمایید.(ایران عضو این موافقت نامه نیست)

مدارک لازم برای ثبت طرح صنعتی
مدارك مثبت هويت متقاضي (مالک) و طراح
تصاویر کالای مورد درخواست به تعداد بالا
مدارك نمايندگي؛ وکالت‌نامه رسمی در صورتي كه تقاضا توسط نماينده قانوني به عمل آيد

خرید و فروش قانونی شرکت

خرید و فروش شرکت با اطمینان

خرید و فروش شرکت با اطمینان
انسان به طبع انسانیش بیشتر تمایل دارد به ایجاد و داشتن یک شی، منزل، اسباب و لوازم یا هرچیزی که قابلیت تملک نمودن را دارد، خودش داشته باشد یا آن را بسازد یا بخرد یا به تنهایی خودش آنرا استفاده کند.در مورد کار و تجارت هم همینطور است اشخاص بیشتر تمایل به ثبت داشته هایشان از ابتدا به نام خودشان هستند. اما در مواقعی ضروورت ایجاب می کند برای ادامه مسیر و رشد بهتر حتی می توان از چند پله اول با گام بلند پرش کرد مثلا پروژه ای نیمه کاره را به عهده گرفت یا برند آماده خرید و یا سهام شرکت ثبت شده ای را خریداری کند.اما این نوع معاملات در خرید و فروش شرکت با اطمینان باید با اطمینان و براساس قوانین شکل بگیرند. چون هدف کسب سود بیشتر است نه ضرر! مشاورین ثبت رامند به شما کمک خواهد کرد تا زودتر و در مسیر درست به اهداف خودبرسید.

همانطور که توضیح داده شد برای ثبت یک شرکت مراحل و اقداماتی نیاز است که در قسمت مقالات ثبت شرکت در این همین سایت به خوبی و کاملا کاربردی توضیح داده شده است. اما به همان دلایل ضیغ وقت تمایل به ثبت شرکت و فرصت پیگیری از ابتدا را نداشته باشید.در این شرایط ما به شما در خرید شرکت آماده مطابق با نیازهای شما را که قبلا تمام مراحل ثبت و قانونی آن به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است را پیشنهاد می کنم.

برای آشنایی بیشتر و مطابقت نوع حرفه و نیاز به انواع شرکت ها با مشاورین ثبت رامند تماس بگیرید

خرید و فروش قانونی شرکت

دلیل پیشنهاد خرید شرکت آماده به شما عناوین ذیل می باشد که به صورت جامع به توصیف آن می پردازیم برای خرید و فروش شرکت با اطمینان کاربرد فراوان دارد:
• استفاده از رتبه بندی شرکت یا به اصلاح رایج گرید در پایه های متفاوت و حضور در مزایده‌ها و مناقصه‌های دولتی که در سوابق کاری آن شرکت از جمله موارد درخشان محسوب می شود و برای شما نیز عدم اتلاف وقت و صرف انرژی برای تهیه مقدمات و ملزومات ابتدایی و بدون از دست دادن زمان طلایی یک امتیاز یا پوئن محسوب می شود (در صورتی که شرکت دارای رتبه بندی باشد)

• با پیشرفت در زمینه شفاف سازی مالیاتی و اعمال برنامه پنجم توسعه ومکانیزه شدن فرایند آن به دلیل مراحلی مانند ثبت شرکت، اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده که برای فاکتور های رسمی رد وبدل شده بین شرکت های معتبر جز مدارک انکار ناپذیر است ، دریافت کد اقتصادی جهت عدم بلاتکلیفی در مراجعه به اداره مالیات و ارائه اسناد مالی به آن مرجع و بسیاری دیگر از مراحل ثبت شرکت ها حذف شود،یا در واقع از قبل تهیه و تدارک دیده شده، خرید و فروش شرکت بااهمیت می باشد.

• توجه داشته باشید با خرید شرکت آماده، تمامی امتیازات شرکت به طور کامل به خریدار یا همان سهام داران جدید تعلق می گیرد. این امتیازات شامل سهام، دارایی ها و … می باشد و با انجام مراحل نقل و انتقال و حضور در اسناد رسمی برای انتقال سهام شرکتهای سهامی عام و خاص و به مستند صورتجلسات نقل و انتقال برای شرکت های مسئولیت محدود انجام می پذیرد.

• از دیگر مزایای خرید شرکت آماده می توان از سابقه، اعتبار و شهرت و حتی در صورت داشتن نام تجاری ثبت شده که دارای سوابق خوبی هم می باشد و شاید مورد تبلیغ و درج در رسانه ها ی دیداری و شنیداری نیز در سابقه داشته باشد هم استفاده کرد و زمینه انتقال رسمی و قانونی آن را در مدت زمان بسیار کمتر و به صرفه تری انجام داد.

چگونه نوع شرکت مورد نیاز خود را خریداری کنیم؟
تماس با مشاورین ثبت رامند راهنمایی لازم را در سهولت فرایند خرید شرکت مناسب در اختیار شما می گذارند. با توجه به نیاز و حرفه خود نوع شرکت را مشخص کنید که به کدام یک از 8 نوع شرکت مندرج در قانون تجارت نیاز دارید.از قبیل سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، ….مثلا اگر برای شرکت در مزایده یا مناقصه یا اخذ و مشارکت پروژه ها با توجه به نوع حرفه رویه متداول و عرف حاکم بر قراردادها ما به شما پیشنهاد می کنیم بهتر است شرکت سهامی خاص خریداری کنید زیرا به دلیل وجود بازرسین و حمایت قانونگذار کارفرما ها بیشتر تمایل دارند با کارگذاران سهامی خاص قرارداد ببندند. این نه دلیل منطقی است و نه توجیه فنی از منظر قانون تجارت ایران فقط نوعی رویه ای متداول شده می باشد.

آیا سال تاسیس شرکت و قدمت آن مهم می باشد؟
بسته به اهداف شما و استفاده از اعتبار و قدمت یک شخصیت حقوقی آماده ، برای خرید یک شرکت در نظر گرفتن مدت زمانی که شرکت تاسیس شده است و با خرید شرکت آماده می توان از سابقه و شهرت و روزمه شرکتی که ثبت شده است، استفاده نمود(در صورتی که شرکت قبلا کارکرد داشته باشد)

آیا نکات قابل توجهی درباره محل ثبت شرکت مهم می باشد؟
برای سهولت کار و تسریع در امور باید به مکان تاسیس و ایجاد یک شخصیت حقوقی توجه داشت هر شرکت با توجه به اینکه در کدام شهر یا استان ثبت شده پرونده فیزیکی اش در اداره ثبت شرکت همان منطقه موجود می باشد البته این خواسته شما با تنظیم یک مورد صورتجلسه تغییر آدرس قابل انجام است.و در صورت موجود بودن سایر مزای در یک شخصیت حقوقی ثبت شده صرفا به دلیل مکان تاسیس و بنیاد نهاده شده، آن را پس نزنید.

آیا میزان کارکرد شرکت در اعتبار آن تاثیر دارد؟
این مورد نیز بسته به نیاز و اهداف شما برای خرید یک شرکت آماده ربط اساسی دارد این مورد برای اعتباریست که شرکت های کارکرد دار به خریداران خود می دهند و سابقه فعالیت و موجودیت یک شرکت را می رساند.در واقع میزان عملکرد داشتن یا نداشتن مورد توجه قرار می گیرد.و طبیعتا هرچه میزان بیلان مالی یک شرکت بیشتر باشد از درجه اهمیت بیشتری هم دارا می باشد.

آیا داشتن کد اقتصادی شرکت مورد نیاز است؟
برای برخی از انواع شرکت ها “بله”؛مانند شرکتهای سهامی که حتما باید با توجه به مشخص بودن اداره مالیات مربوطه به نشانی شرکت برای برگه مالیات انتقالی مراجعه نمود و تسویه حساب هزینه های انتقال مالیات را انجام داد. اما به طور کلی اخذ کد اقتصادی به دلیل مشخص نمودن اداره صلاحیت دار مالیات است که با ممیزهای مالیاتی که مشخص شده اند پرونده مالیاتی شرکت را بررسی می کند.البته داشتن کد اقتصادی برای خرید همه نوع شرکت آماده الزامی نیست و این مورد بستگی به فعالیت و خواسته شما دارد.

آبا استعلام بدهی مالیاتی از ملزومات خرید و فروش شرکت با اطمینان می باشد؟
در جواب این سوال هم باید بگوییم “بله”البته باز هم بستگی به شمادارد که به صرف اعلام طرف فروشنده بسنده کنید یا ترجیح بدهید استعلام موثق دریافت کنید این مورد توجه کنید که شرکت مالیات کارکرد و یا ارزش افزوده و یا حتی بدهی بیمه پرداخت نشده نداشته باشد.

نوع و پایه رتبه شرکت چه اهمیتی برای خریدار شرکت دارد؟
میزان پایه یا شماره گرید یک شرکت معرف سطح پروژههای سابق و موفقیت در آن می باشد اگر بر حسب نیاز به دنبال خرید شرکت آماده رتبه دار هستید توجه داشته باشید استفاده از رتبه بندی شرکت و حضور در مزایده‌ها و مناقصه‌های دولتی بدون از دست دادن زمان برای شما بسیار با اهمیت است.

ثبت شرکت در انگلستان

ثبت شرکت برای اقامت در انگلستان

ثبت شرکت برای اقامت در انگلستان
انگلستان به عنوان پیشرفته ترین کشور قاره اروپا درگاه بسیار خوبی برای کسب سود و تجارت می باشد.از طرفی کسب اقامت در یک کشور اروپایی به انگیزه دستیابی به مراحل بالای پیشرفت هم ممکن است آرزوی بیشماری انسان باشد. ما به شما می گوییم که چطور با ثبت شرکت برای اقامت در انگلستان اقدام کنید
ما به شما از بین کشورهای اروپایی ثبت شرکت در انگلستان را پیشنهاد میکنیم زیرا:
1- انگلستان بستری مناسب از قاره اروپا به دلیل وجود بندرها و راه های آبی و هوایی و زمینی قوی برای ارسال و دریافت کالاهای بازرگانیست
2- برخلاف دیگر کشورهای اروپایی نیازی به داشتن اقامت یا تابعیت در انگلستان برای ثبت شرکت و انجام امور بازرگانی ندارید.
3- ثبت شرکت در انگلستان به عنوان یکی از پنج کشور اقتصادی برتر است.
4- در برخی از کشورها شما باید فردی از تبعه همان کشور را به عنوان کفیل در شرکت خود داشته باشید اما برای ثبت شرکت در انگلستان نیازی به عضو قراردادن یکی از تبعه انگلیسی ندارید.
5- برای دور زدن هرگونه تحریم ظالمانه و پسرفت به عقب بهترین روش در این شرایط تحریم های جهانی علیه کشورمان است.

آیا برای ثبت شرکت حتما باید یک شعبه فعال در ایران داشته باشیم ؟
الزاما ثبت شرکت در انگلستان به منزله داشتن یک فعالیت ثابت و حرفه ای در کشور متقاضی اقامت نمی باشد و شما به راحتی بدون هیچگونه رزومه کاری برای ثبت شرکت در انگلستان می توانید اقدام نمایید

آیا برای اخذ اقامت در انگلستان باید فعالیت حرفه ای و یا سرمایه گذاری کلان داشته باشیم؟
برای کسب اقامت بریتانیا حتما نباید سرمایه گذاری و یا شرکت و بیزسنسی داشته باشید اما برای افرادی که رزومه تحصیلی ندارند مطمان ترین روش اخذ اقامت انگلستان ثبت شرکت می باشد

مشاورین ثبت رامند شما را با مراحل ثبت شرکت در انگلستان راهنمایی می کنند

ابتدا کپی مدارک هویتی و مورد نیاز خود را به ما برای ثبت در سامانه بین المللی و قانونی بریتانیا میدهید سپس بعد از گذشت حدود یک هفته نام مورد نظر و انتخابی شمارا در سامانه مذکور که کاملا قانونی است به روئیت می رسانیم و بعد از آن مراحل قانونی تصویب شده در خاک انگلستان مرحله به مرحله اقدام خواهد شد،برای دانستن جزییات با مشاورین ثبت رامند تماس بگیرید.

ثبت شرکت برای اقامت در انگلستان کمک میکند تا یک آزادی به سرمایه گذاران خارجی اختصاص دهد و حصر اقتصادی نداشته باشند بهمین خاطر تابعیت را الزامی نکرده است.اما به راحتی هم شغلی که می خواهید در جای جدید زندگی کنید مشخص می شود و هم اقامت خود را پس از آن با سهولت دریافت می کنید.
نیازی نیست حتما در انگلستان سکونت داشته باشید تا مجموعه خود را هدایت کنید شما می توانید از دور و یا حتی در ایران معاملات خود را انجام دهید. طبق قواعد این کشور شما میتوانید از استخدام کارمند هم بهره مند شوید ولی به دلیل قوانین محکم و حمایت های مدنی باید از روز اول کاری کارمند خود را بیمه کنید.قاعدتا تا دفتری نداشته باشید این امکان برای شما فراهم نیست مشاورین و وکلای ثبت رامند می توانند شما را در تهیه مکان قانونی نیز کمک کنند.
بعد از ثبت شرکت ما مقدمات حضور شما را در اسرع وقت در انگلستان فراهم میکنیم تا با تیم خاطر به افتتاح حساب خود بپردازید و بتوانید مستر کارت دریافت کنید.به دلیل اینکه قوانین این کشور اجازه افتتاح حساب به صورت وکالتی را اصلا نمی دهد ما ترتیب حضور شما در خاک انگلستان و ویزای اقامتی را فراهم میاوریم .

انواع شرکت هایی که می توانید با ثبت شرکت برای اقامت در انگلستان راه اندازی کنید به شرح ذیل می باشد:
انواع شرکت در انگلستان
1-شرکت های خصوصی با مسئولیت محدود به سهام Private Companies Limited by Shares – Ltd))
2-شرکتهای خصوصی با مسئولیت محدود به ضمانت Private Companies Limited by Guarantee))
3- شرکتهای خصوصی با مسئولیت نامحدود Private Unlimited Companies))
4- شرکت تضامنی با مسئولیت محدود Limited Liability Partnership – LLP))

ثبت شرکت در انگلستان

پر کاربرد ترین نوع شرکت کدام است: جالب است بدانید شرکت های با مسئولیت محدود ، از پرطرفدارترین و رایج ترین انواع شرکت در دنیا محسوب میشوند. این شرکتها دارای شخصیت حقوقی مستقل از افراد تشکیل دهنده آن محسوب می شوند. یعنی اینکه این شرکتها میتوانند همانند افراد حقیقی تجارت کنند، عقد قرارداد کنند، مالیات بپردازند، از افراد و اشخاص شکایت کنند، ویا از آنها در دادگاه شکایت شود.

برترین ویژگی در این نوع شرکتها یعنی مسئولیت محدود تا میزان سهم شراکتی که در آن شرکت دارند است. بدین معنا که اگر حادثه ای رخ دهد و شرکت از باز پس دادن کل ویا قسمتی از دیون خود ناتوان شود، صرفاً به میزان دارایی شرکت و ارزش سهام آن مکلف به بازپرداخت دیون خواهد بود. از این رو برخی از بانکهای انگلستان برای اعطای وام به شرکتهای با مسئولیت محدود ضمانت شخصی سهامدران شرکت را نیز طلب میکنند تا اعتبار بیشتری برای بازپسگیری طلب خود داشته باشند.

به طور خلاصه در این موضوع به اطلاع برسانیم باید بگوییم که بریتانیای کبیر تا کنون بیشتر 180 میلیون شرکت ثبت شده و فعال را طبق قوانین و قواعد خود ثبت رسمی کرده است و یکی از معتبرترین کشور اروپایی جهت بازرگانی ، واردات یا صادرات شما می باشد.شما با ثبت شرکت در انگلستان هم موقعیت برای مهاجرت به این کشور و هم موقعیت راه اندازی کسب و کار و افتتاح حساب را پیدا می کنید در واقع بدون محدودیت در نوع کالا یا اشیاء که تولیدی و یا صرفا بازرگانی باشد برای هر نوع ماهیت کسب وکاری،با هر هدف انتفاعی می توانید فعالیت کنید و چون الزام به حضور و اقامت دائم در مکان را ندارید می توانید از هر نقطه از جهان همکار داشته باشید و کنترل نمایید.مزیت دیگری که ثبت شرکت در انگلستان در بردارد، اینست که برای روند ثبت قانونی شرکت تعداد خاصی مشخص نشده یعنی شما با تنها یک نفر می توانید کسب و کارتان را شروع کنید.شرکت شما بدون در نظر گرفتن ملیت و یا تابعیت واقعی شما دارای تابعیت انگلستان می شود و تحت حمایات قانون انگلستان در دعاوی و یا مراجع داوری قرار می گیرد و ضمنا برای انتخاب نام شخصیت حقوقی آزادی کامل دارید.مدت زمان ثبت شرکت در انگلستان حدود 40 روز می باشد که در ظرف 7 روز بعد از تکمیل مدارک ثبت نام اولیه انجام میشود و پس ازآن نیز مدارک به تایید وزرات خانه کشور انگلستان می رسد و مدارک سیر قانونی بودنش به اتمام می رسد.

نکات مهم خرید و فروش شرکت

نکات مهم خرید و فروش شرکت
ثبت شرکت برای به وجود آوردن یک شخصیت حقوقی یکی از مراحل ابتدایی شروع یک کسب و کار است .شما با انگیزه ها و هدف های بسیار سراغ ثبت حقوقی یک شرکت یا تعاونی می روید. اما گاهی به دلیل ضیق وقت و یا نیاز مبرم و سریع تر و یا اصلا برای دچار نشدن به برخی از بروکراسی های طولانی ترجیح می دهید یک شرکت آماده را خریداری کنید. برای دریافت سهام بهتر است نکات مهم خرید و فروش شرکت را بدانید تا به دردسرهای ناخواسته حقوقی و مالیاتی دچار نشوید.

ابتدا بیایید انواع شرکت را بررسی کنیم :
در قانون تجارت از ۷ نوع شرکت نامبرده شده که عبارتند از:
سهامی (خاص و عام)
با مسئولیت محدود
تضامنی
تعاونی
نسبی
مختلط سهامی
مختلط غیر سهامی

اما رویه معمول در کشور ما بیشتر به سوی شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود است و در برخی موارد به الزام قانون مثل ثبت شرکت های صرافی و برخی لیزینگ ها طبق قانون برای حمایت از طرفین قرارداد و مصرف کننده این نوع شرکت ها به اجبار باید در قالب شرکت های تضامنی ثبت شوند.

اگر نیاز شما به دریافت سهم الشرکه یک شرکت مسئولیت محدود باشد و یا نفرات زیادی را برای جایگزین کردن در شرکت مورد خریداری نداشته باشید پیشنهاد ما به شما شرکت با مسئولیت محدود است و آن نوعی از شرکت می باشد که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.
برای تعیین و تقسیم سمت بین اعضا هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود این هیئت می تواند از میان شرکاء یا خارج از شرکاء انتخاب شود.یعنی الزامی وجود ندارد که اعضای هیئت مدیره این نوع شرکت سهامی داشته باشند.

از دیگر نکات مهم خرید و فروش شرکت درباره شرکت سهامی خاص است که بدانید:
اگر تمایل به خرید شرکت سهامی خاص دارید و یا در جایگزینی افراد مشکلی ندارید و یا اینکه برای برخی مقدمات مثل بعضی از شرایط ابتدایی بررسی مدارک مناقصه که از حضور شرکت های سهامی خاص انتخاب می شود،شرکتهای سهامی خاص بازرگانی محسوب می شوند هر چند موضوع فعالیت آنها غیر تجاری باشد،مثلا میتوانید شرکتی با موضوع خدمات نظافتی،حسابداری،تعمیر و نگهداری و… بدون در نظر گرفتن موضوع را در قالب سهامی خاص ثبت کنید و این شرکت چون سهامی خاص است تجاری می باشد.

این نوع شرکت طبق مقررات فعلی باید با داشتن کد اقتصادی مورد معامله و انتقال قرار بگیرند

پس مورد سوم از نکات مهم خرید شرکت همین داشتن کد اقتصادی است مزیت داشتن کد اقتصادی به دلیل مشخص نمودن اداره صلاحیت دار مالیات است که با ممیزهای مالیاتی که مشخص شده اند و پرونده مالیاتی شرکت را بررسی می کند از مزایا محسوب می شود.

مزیت دارا بودن کد اقتصادی در امکان گرفتن استعلام بدهی مالیاتی است .چرا که توجه شما نسبت به مسئولیت های آینده شما جلب می کند و آلارمی برا ی اینکه که شرکت مالیات کارکرد و یا ارزش افزوده و یا حتی بدهی بیمه پرداخت نشده دارد یا ندارد می باشد.

از دیگر نکات مهم خرید و فروش شرکت محل ثبت شرکت می باشد البته این مورد قابل انتقال به شهر مطلوب شما می باشد و اینکه میزان کارکرد شرکت به فراخور نیاز شما از خرید یک شرکت و با توجه به اهداف از قبل شما بستگی دارد این مورد برای اعتباریست که شرکت های کارکرد دار به خریداران خود می دهند و سابقه فعالیت و موجودیت یک شرکت را می رساند.ممکن است نیاز شما به نداشتن عملکرد و یا کارکرد در سال های پیشین باشد و اصطلاحا شرکت صفر می باشد که برعکس نوع قبلی باید در خرید و فروش شرکت به آن توجه داشته باشید.
و در نهایت نکته پایانی نوع و پایه رتبه شرکت می باشد اگر بر حسب نیاز به دنبال خرید شرکت آماده رتبه دار هستید توجه داشته باشید استفاده از رتبه بندی شرکت و حضور در مزایده‌ها و مناقصه‌های دولتی بدون از دست دادن زمان برای شما بسیار با اهمیت است.کسب رتبه بسته به شماره و رنکینگ آن هم به گذشت زمان و هم صرف هزینه و انجام پروژه با پایان کار نیاز دارد

اقامت انگلستان

اقامت انگلستان
کسب اقامت کشوری دیگر برای رسیدن به برخی اهداف مثل کسب تحصیلات یا پیدا کردن یک شغل بهتر و یا شهر یا جایی برای ادامه زندگی می تواند دغدغه خیلی ها باشد.اگر شما جز افرادی هستید که در کشور خود دارای یک فعالیت حرفه ای تولیدی یا بازرگانی هستید می توانید با خیال راحت ادامه این کسب و کار را در کشور انگلستان با بدست آوردن اقامت انگلستان انجام دهید.اگر هم تا کنون به فعالیت خاصی داخل کشور فکر نکردید شما را به ادامه این مقاله دعوت می کنم.
قوانینی برای اخذ اقامت انگلستان موجود است که می تواند به شما کمک کند از قبیل ثبت شرکت در انگلستان ، برای زندگی در یک کشور سرمایه دار باید تدارکات اولیه برای ورود به آن کشور را داشته باشید تا راحت تر و بدون موانع های حقوقی و اقتصادی پیچیده درگیر اخذ اقامت شوید.بریتانیا برای فعالیت اقتصادی به سرمایه گذاران خارجی آزادی تابعیتی اختصاص داده و حصر اقتصادی ندارد بهمین خاطر تابعیت را الزامی نکرده است.

 

یعنی برای اینکه بتوانید در این کشور فعالیت کنید الزامی ندارد که حتما انگلیسی تبار به حساب بیایید فقط برخی زمینه های شروع تجارت و کار را داشته باشید کافی است.این موضوع بر خلاف رویه در دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد مثلا در کشور آلمان قواعد سختگیرانه تر و محدود کننده تر هستند. حتما باید یک نفراز اعضای شرکت آلمانی تبار باشند یا به اصلاح حقوقی کفیل در تجارت مورد نیاز دارید .عدم نیاز به اخذ تابعیت یا کفیلی که تابغیت همان کشور را داشته باشد و انگیزه های ثبت شرکت در انگلستان به دلیل بازار قوی و کمک های دولت به شرکت های فعال در آن کشور به مراتب بیشتر است.

 

براین اساس قوانین حاکم بر انگلستان به شما کمک می کند تا از استخدام کارمند هم بهره مند شوید ولی به دلیل قوانین محکم و حمایت های مدنی باید از روز اول کاری کارمند خود را بیمه کنید.جهت شروع رسمی کار،زمان افتتاح حساب بانکی بعد از ثبت شرکت است و به صورت حضوری باید برای افتتاح حساب به انگلستان بروید.مابرای کسب اقامت انگلستان به شما کمک می کنیم تا با مشاوره وکلای خبره داخل و خارج از انگلستان زمینه اقامت و زندگی شما را در بستر کاملا قانونی فراهم کنیم .

با ما برای اطلاع از مدارک اقامت انگلستان تماس بگیرید

 


پس از ثبت شرکت در انگلستان توسط گروه حقوقی رامند شما قادر خواهید بود به این کشور جهت افتتاح حساب بانکی مراجعه نمایید و بعد از دریافت اطلاعات شخصی و تایید امضا به صورت حضوری، اطلاعات حساب و پین کدها به آدرس درج در سیستم ثبت ارسال می شود.که توسط وکلای ثبت رامند در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

اصلا چرا باید اخذ اقامت انگلستان ، ثبت شرکت داشته باشید :
توجه بفرمایید ارائه رزومه خوب جهت تسریع و تسهیل فرایند قانونی جهت زندگی ، از این مسیر بهتر می باشد و در پی آن برای افتتاح حساب در خاک انگلستان به ویزا، پاسپورت و مدارک ثبتی شرکت نیاز دارید تا فعالیت حرفه ای خود را شروع نمایید.
برای تهیه مدارک مورد نیاز طرح توجیهی برای ارائه به سفارت انگلستان جهت اخذ اقامت انگلستان با مشاورین ثبت رامند تماس بگیرید.
نوع فعالیت و تنوع شرکت هایی که متناسب با حرفه شما باشد به صورت ذیل میباشد:
انواع شرکت در انگلستان
1- شرکت های خصوصی با مسئولیت محدود به سهام
Private Companies Limited by Shares – Ltd

2- شرکتهای خصوصی با مسئولیت محدود به ضمانت
Private Companies Limited by Guarantee

3- شرکتهای خصوصی با مسئولیت نامحدود
Private Unlimited Companies

4- شرکت تضامنی با مسئولیت محدود
Limited Liability Partnership – LLP

1-شرکت های با مسئولیت محدود ، از پرطرفدارترین و رایج ترین انواع شرکت در دنیا محسوب میشوند. این شرکتها دارای شخصیت حقوقی مستقل از افراد حقیقی هستند. بدین معنا که این شرکتها میتوانند همانند افراد حقیقی تجارت کنند، عقد قرارداد کنند، مالیات بپردازند، از افراد و اشخاص شکایت کنند، ویا از آنها در دادگاه شکایت شود.
عمده ترین مزیت این شرکتها مسئولیت محدود یعنی تا میزان سهم شراکتی که در آن شرکت دارند است. بدین معنا که اگر حادثه ای رخ دهد و شرکت از باز پس دادن کل ویا قسمتی از دیون خود ناتوان شود، صرفاً به میزان دارایی شرکت و ارزش سهام آن مکلف به بازپرداخت دیون خواهد بود. از این رو برخی از بانکهای انگلستان برای اعطای وام به شرکتهای با مسئولیت محدود ضمانت شخصی سهامدران شرکت را نیز طلب میکنند تا اعتبار بیشتری برای بازپسگیری طلب خود داشته باشند.

2-این نوع شرکتها شبیه موسسات خیریه که در ایران ثبت می شوند است، عموماً شرکتهایی غیر انتفاعی هستند که با هدف جمع آوری کمکهای مادی و معنوی برای اهداف انسان دوستانه یا خدا پسندانه ثبت میشوند. به دلیل همین هدف غیر انتفاعی بودن و کمک رسانی در این گونه شرکتها معمولاً افرادی به عنوان سهامدار و نیز سرمایه سهمی وجود ندارد، بلکه اعضای شرکت که اغلب افرادی سرشناس و صاحب نام هستند، ضمانت میکنند که در زمان انحلال شرکت مبلغ اندکی به میزانی که از قبل مشخص شده را پرداخت نماید.و فرم اینگونه شرکتها حتی در مورد تضمینات هم با شرکتهای ضمانتی و تضامنی متفاوت است.

3-شرکتهای خصوصی با مسئولیت نامحدود یکی دیگر از انواع ثبت شرکت در انگلستان است که توسط تجار و بازرگانانی ثبت میشود که شخصاً از اعتبار و سرمایه کافی برای انجام امور تجاری برخوردارند و چیزی شبیه شرکت تضامنی ایرانی است . در این نوع شرکتها چنانچه صرفاً یک سهامدار وجود داشته باشد به آن Sole Trader نیز میگویند. مسئولیت این شرکتها در زمان ادای دیون محدود به دارایی های شرکت نمیگردد یعنی دارایی های شخصی سهامداران نیز ممکن است جزو دیون شرکت مطالبه گردند. بنابراین اعتبار این شرکتها قائل به فرد است و از این رو اداره ثبت شرکتها اطلاعات کمتری از آنها مطالبه میکند. از دیگر مزایای این شرکتها، اعتماد بیشتر بانکها و مؤسسات مالی در زمان اعطای تسهیلات به آنها میباشد.
4-از جمله جدیدترین و پیشرفته ترین انواع شرکت که از سال 2000 مصوب شده است که مزایای شرکتهای خصوصی با مسئولیت محدود به سهام (Ltd) و شرکتهای تضامنی محدود (Limited Partnership) را یکجا گرد آورده است. این نوع شرکتها بر اساس قانون شرکتهای تضامنی با مسئولیت محدود و همانند شرکتهای خصوصی با مسئولیت محدود (Ltd) شخصیت حقوقی مستقلی مح سوب میشوند. این نوع شرکت ها ب دو گروه به دو دسته اصلی (Designated) و فرعی( Non-(Designated تقسیم بندی شده اند و حداقل می بایست دو عضو اصلی داشته باشند.
با ثبت شرکت در انگلستان روند اخذ اقامت خود را تسهیل نمائید.

Company registration in the UK

Company registration in the UK
We help you to register your company in the UK

?Why we say UK

The conditions for registering a company and operating in the UK are much easier than in other countries. For example Registration of a company in some European countries requires a permanent member in that country. You may have trouble providing these conditions. It is better to start your activity in a place that does not need to provide a member based in that country.Because it is both more economical and more reassuring to control your own business,even remotely

 

Secondly, registering a UK company has an international status for you, but other EU member states are considered local

 

Third, you can have an active bank account by registering a company

For more information about Company registration in the UK, you can call our numbers on the Ramand site or leave us a message

ث

چگونه سهام خود را انتقال دهیم

چگونه سهام دار شرکت شویم

چگونه سهام دار شرکت شویم:برای اینکه درباره چگونه سهام دار شرکت شویم بهتر است ابتدا ثبت شرکت سهامی خاص را بطور خلاصه عنوان کنیم این نوع شرکت با حداقل یک میلیون ریال سرمایه اولیه و با حداقل سه نفر عضو هیئت مدیره تشکیل می شود. سمت ها به انتخاب شماست .طبق ماده 2 قانون تجارت شرکت سهامی شرکت بازرگانی محسوب میشود، ولواینکه موضوع عملیات آن اموربازرگانی باشد. شرکت سهامی خاص از حداقل از۳ نفر سهامدار و دو نفر بازرس اصلی و یکی بازرس علی البدل تشکیل می گردد.

اعضاء هیئت مدیره باید حداقل دارنده یک سهم باشند.سرمایه شرکت به قطعات مساوی سهام تقسیم میگردد

ثبت شرکت های تخصصی
خرید شرکت سهامی خاص

سهام چیست

ماده ۲۴ لایحه اصلاحی قانون تجارت از سهام ارائه نموده است سهم قسمتی از سرمایه شرکت سهامی (اعم از سهامی خاص و سهامی عام) است که مشخص کننده میزان مشارکت و تعهدات و منافع صاحب آن در شرکت سهامی است و اصلاح ورقه سهم، سند قابل معامله ای است که نماینده تعداد سهام آن شخص می باشد است
مبلغ اسمی سهام و همچنین قطعات سهام، در صورت تجزیه طبق ماده ۳۲ لایحه اصلاحی قانون تجارت، باید متساوی باشد.

پرداخت مالیات نقل و انتقال سهام چگونه است؟
نقل و انتقال سهام بی نام نیاز به تنظیم سند رسمی و پرداخت مالیات به مبلغ 4% به میزان سهام خود را ندارد. سهم مانند دارایی است که باید به راحتی قابل نقل و انتقال یا واگذاری باشد.برگه نقل و انتقال باید هم شامل اسامی خریدار و واگذار کننده باشد و امضا و تایید هر دو طرف برسد. این مراحل در نهایت باید به تایید ممیز اداره مالیات برسد.یکی از پاسخ های چگونه سهام دار شرکت شویم همین مرحله پرداخت مالیاتی است.

چگونه سهام خود را انتقال دهیم

مراحل نقل و انتقال سهام شرکت سهامی در اداره ثبت شرکتها چیست؟
طبق ماده ۴۰ لایحه اصلاحی قانون تجارت، اگر سهام بانام باشد ،نقل و انتقال ، باید در دفتر سهام شرکت به ثبت برسد و انتقال دهنده یا وکیل یا نماینده قانونی او باید انتقال را در دفتر انتقال سهام امضاء کند، پس بعد از پرداخت مالیات باید به تایید اداره ثبت شرکت ها و حتما در روزنامه رسمی چاپ گردد تا اعتبار قانونی داشته باشد ، این هم جواب مناسبی برای سوال چگونه سهام دار شرکت شویم می باشد

اگر نقل و انتقال سهام با نام بر خلاف تشریفات پیس بینی شده ماده لایحه اصلاحی قانون تجارت و همچنین بر خلاف اساسنامه شرکت انجام بگیرد، از نظر شرکت و اشخاص ثالث فاقد اعتبار است و تنها توافقی است بین افراد سهامدار و چیزی از مسئولیت آنها کم نمیکند.

ثبت شرکت تضامنی

سهام چند نوع می تواند باشد
لایحه اصلاحی قانون تجارت و اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، سهام شرکت را در دو نوع “سهام با نام” و “سهام بی نام” است ولی انواع دیگری از سهام می تواند وجود داشته باشد مانند:

الف) سهام بی نام
این نوع سهام به صورت ارائه می توان انتقال داد .یعن یصرف اینکه کسی این نوع سهم را در دست داشته باشد مالک آن محسوب می شود

ب) سهام بانام
این نوع سهم باید در دفتر ثبت شرکت درج شود و در اسناد وروزنامه رسمی هم اطلاعات آن موجود می باشد

پ) سهام ممتاز
طبق تبصره ۲ ماده ۲۴ لایحه اصلاحی قانون تجارت، سهام ممتاز سهامی است که با رعایت مقررات قانون تجارت، دارای مزایای خاص و ویژه ای باشد، مانند آنکه به دارنده چنین سهامی سود بیشتری تعلق بگیرد، برای دارنده چنین سهامی حق رای بیشتری در مجامع عمومی قائل شوند، اعضاء هیات مدیره و یا مدیر عامل شرکت صرفا از بین دارندگان سهام ممتاز انتخاب شوند، دارندگان سهام ممتاز دارای حق تقدم خرید سهام جدید شرکت باشند،اما دارندگان سهام ممتاز در صورت انحلال شرکت دارای حقوق و مزایای بیشتری نسبت به سایرین باشند، دارندگان چنین سهامی امکان استفاده ویژه از اموال، دارایی ها و املاک شرکت داشته باشند و امتیازاتی از این دست.

ت) سهام وثیقه
سهام وثیقه که به نام سهام وثیقه مدیران نیز شناخته می شود، صرفا در مورد اعضاء هیات مدیره شرکت های سهامی وجود دارد و از این نوع سهام در مواد ۱۱۴ و ۱۱۵ لایحه اصلاحی قانون تجارت نام برده شده است.
هیات مدیره شرکت های سهامی صرفا باید از بین سهامداران شرکت انتخاب شوند و به منظور وجود تضمینی برای جبران خساراتی که ممکن است از سوء مدیریت و تقصیرات مدیران شرکت وارد شود، در نظر گرفته می شود
سهام وثیقه الزاما از نوع سهام بانام است و قابل نقل و انتقال نیست
زمانی که مدیر یا مدیران شرکت مفاصا حساب دوران تصدی و مدیریت خود در شرکت را ارائه ننمایند، سهام وثیقه در صندوق شرکت به عنوان وثیقه و ضمانت باقی خواهد ماند

ث) سهام مدیریتی
مطابق با بند ۶ از ماده ۱ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، سهام مدیریتی مقدار سهامی از یک شرکت است که دارنده آن، طبق اساسنامه شرکت اختیار تعیین حداقل یک عضو را در هیات مدیره شرکت دارد.

ج) سهام کنترلی
بند۷ از ماده 1 قانون سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ، سهام کنترلی را حداقل سهامی است که دارنده آن نیاز دارد تا بوسیله آن بتواند اکثریت اعضاء هیات مدیره شرکت را انتخاب نماید تا از این طریق هدایت و کنترل شرکت را به اشخاصی که خودش می خواهد بسپارد.

خرید شرکت آماده
مدارک مورد نیاز نقل و انتقال سهام
۱- ارائه اصل صورتجلسه مجمع عموی فوق العاده با امضاء هیأت رئیسه یا صورتجلسه هیأت مدیره با امضاء هیأت مدیره ( درصورتیکه اساسنامه شرکت نقل و انتقال سهام را منوط به تصویب مجمع عمومی فوق العاده یا هیأت مدیره نموده باشد).
– 2ارائه برگ گواهی پرداخت مالیات نقل و انتقال ( موضوع تبصره ماده ۴۳ قانون مالیاتهای مستقیم)
– 3ارائه کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی خریداران سهام درصورتیکه سهامداران جدید شخص حقیقی باشد .
– 4ارائه تصویر اگهی تأسیس و آگهی آخرین مدیران و برگ نمایندگی نماینده شخص حقوقی، با اذن خرید سهم و درصورتیکه فروشنده شخص حقوقی باشد ارائه برگ نمایندگی با اذن فروش سهم (درصورتیکه خریداران سهام اشخاص حقوقی باشند
– 5در صورتیکه مجمع مذکور با حضور اکثریت سهامداران تشیکل شده باشد ارائه اصل آگهی دعوت (ماده ۹۷ لایحه اصلاحی قانون تجارت) الزامی می باشد.
۷- در صورتیکه مجمع مذکور دو نوبتی می باشد ارائه صورتجلسه منفی نوبت اول و اصل آگهی دعوت نوبت اول و دوم الزامی می باشد .
۸- در مواردیکه شرکت, تصویر دفتر ثبت سهام مصدق شده مبنی بر نقل و انتقال سهام را به امضاء هیأت مدیره و خریدار و فروشنده ارائه نماید , ارائه صورتجلسه هیأت مدیره نیاز نمی باشد .
۹- درصورت لزوم ارائه مجوز از مراجع ذیصلاح.

آیا نقل و انتقال سهام نیاز به موافقت سهامداران دیگر دارد؟
چنانچه شرکاء تصمیم داشته باشند که نقل و انتقال سهام را مشروط به موافقت مدیران و یا مشروط به موافقت مجامع عمومی باشد، می توانند این موضوع را در اساسنامه شرکت قید نمایند و یا چنانچه این موضوع در اساسنامه شرکت وجود نداشته باشد، با تشکیل مجمع عمومی فوق العاده این موضوع مورد مشورت و تصمیم گیری قرار بگیرد و با تصویب مجمع عمومی فوق العاده شرکت و اصلاح ماده مربوطه در اساسنامه، از این پس نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص مشروط به موافقت مدیران شرکت و یا مجامع عمومی صاحبان سهام شود.

 

تشریفات واگذاری سهام با حکم قانونی

رویه عملی نقل وانتقال در اداره ثبت شرکت ها که البته توسط دادگاه ها نیز مورد قبول است و همچنین با توجه به نظریه مشورتی اداره حقوقی قوه قضائیه به شماره ۷/۶۷۵۴ مورخ ۱۳۷۳/۱۰/۱، نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص می تواند با قید در اساسنامه شرکت مشروط به موافقت مدیران شرکت و یا مجمع عمومی صاحبان سهام گردد و قانونی که این موضوع را منع کرده باشد وجود ندارد.