خرید و فروش قانونی شرکت

خرید و فروش شرکت با اطمینان

خرید و فروش شرکت با اطمینان
انسان به طبع انسانیش بیشتر تمایل دارد به ایجاد و داشتن یک شی، منزل، اسباب و لوازم یا هرچیزی که قابلیت تملک نمودن را دارد، خودش داشته باشد یا آن را بسازد یا بخرد یا به تنهایی خودش آنرا استفاده کند.در مورد کار و تجارت هم همینطور است اشخاص بیشتر تمایل به ثبت داشته هایشان از ابتدا به نام خودشان هستند. اما در مواقعی ضروورت ایجاب می کند برای ادامه مسیر و رشد بهتر حتی می توان از چند پله اول با گام بلند پرش کرد مثلا پروژه ای نیمه کاره را به عهده گرفت یا برند آماده خرید و یا سهام شرکت ثبت شده ای را خریداری کند.اما این نوع معاملات در خرید و فروش شرکت با اطمینان باید با اطمینان و براساس قوانین شکل بگیرند. چون هدف کسب سود بیشتر است نه ضرر! مشاورین ثبت رامند به شما کمک خواهد کرد تا زودتر و در مسیر درست به اهداف خودبرسید.

همانطور که توضیح داده شد برای ثبت یک شرکت مراحل و اقداماتی نیاز است که در قسمت مقالات ثبت شرکت در این همین سایت به خوبی و کاملا کاربردی توضیح داده شده است. اما به همان دلایل ضیغ وقت تمایل به ثبت شرکت و فرصت پیگیری از ابتدا را نداشته باشید.در این شرایط ما به شما در خرید شرکت آماده مطابق با نیازهای شما را که قبلا تمام مراحل ثبت و قانونی آن به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است را پیشنهاد می کنم.

برای آشنایی بیشتر و مطابقت نوع حرفه و نیاز به انواع شرکت ها با مشاورین ثبت رامند تماس بگیرید

خرید و فروش قانونی شرکت

دلیل پیشنهاد خرید شرکت آماده به شما عناوین ذیل می باشد که به صورت جامع به توصیف آن می پردازیم برای خرید و فروش شرکت با اطمینان کاربرد فراوان دارد:
• استفاده از رتبه بندی شرکت یا به اصلاح رایج گرید در پایه های متفاوت و حضور در مزایده‌ها و مناقصه‌های دولتی که در سوابق کاری آن شرکت از جمله موارد درخشان محسوب می شود و برای شما نیز عدم اتلاف وقت و صرف انرژی برای تهیه مقدمات و ملزومات ابتدایی و بدون از دست دادن زمان طلایی یک امتیاز یا پوئن محسوب می شود (در صورتی که شرکت دارای رتبه بندی باشد)

• با پیشرفت در زمینه شفاف سازی مالیاتی و اعمال برنامه پنجم توسعه ومکانیزه شدن فرایند آن به دلیل مراحلی مانند ثبت شرکت، اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده که برای فاکتور های رسمی رد وبدل شده بین شرکت های معتبر جز مدارک انکار ناپذیر است ، دریافت کد اقتصادی جهت عدم بلاتکلیفی در مراجعه به اداره مالیات و ارائه اسناد مالی به آن مرجع و بسیاری دیگر از مراحل ثبت شرکت ها حذف شود،یا در واقع از قبل تهیه و تدارک دیده شده، خرید و فروش شرکت بااهمیت می باشد.

• توجه داشته باشید با خرید شرکت آماده، تمامی امتیازات شرکت به طور کامل به خریدار یا همان سهام داران جدید تعلق می گیرد. این امتیازات شامل سهام، دارایی ها و … می باشد و با انجام مراحل نقل و انتقال و حضور در اسناد رسمی برای انتقال سهام شرکتهای سهامی عام و خاص و به مستند صورتجلسات نقل و انتقال برای شرکت های مسئولیت محدود انجام می پذیرد.

• از دیگر مزایای خرید شرکت آماده می توان از سابقه، اعتبار و شهرت و حتی در صورت داشتن نام تجاری ثبت شده که دارای سوابق خوبی هم می باشد و شاید مورد تبلیغ و درج در رسانه ها ی دیداری و شنیداری نیز در سابقه داشته باشد هم استفاده کرد و زمینه انتقال رسمی و قانونی آن را در مدت زمان بسیار کمتر و به صرفه تری انجام داد.

چگونه نوع شرکت مورد نیاز خود را خریداری کنیم؟
تماس با مشاورین ثبت رامند راهنمایی لازم را در سهولت فرایند خرید شرکت مناسب در اختیار شما می گذارند. با توجه به نیاز و حرفه خود نوع شرکت را مشخص کنید که به کدام یک از 8 نوع شرکت مندرج در قانون تجارت نیاز دارید.از قبیل سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، ….مثلا اگر برای شرکت در مزایده یا مناقصه یا اخذ و مشارکت پروژه ها با توجه به نوع حرفه رویه متداول و عرف حاکم بر قراردادها ما به شما پیشنهاد می کنیم بهتر است شرکت سهامی خاص خریداری کنید زیرا به دلیل وجود بازرسین و حمایت قانونگذار کارفرما ها بیشتر تمایل دارند با کارگذاران سهامی خاص قرارداد ببندند. این نه دلیل منطقی است و نه توجیه فنی از منظر قانون تجارت ایران فقط نوعی رویه ای متداول شده می باشد.

آیا سال تاسیس شرکت و قدمت آن مهم می باشد؟
بسته به اهداف شما و استفاده از اعتبار و قدمت یک شخصیت حقوقی آماده ، برای خرید یک شرکت در نظر گرفتن مدت زمانی که شرکت تاسیس شده است و با خرید شرکت آماده می توان از سابقه و شهرت و روزمه شرکتی که ثبت شده است، استفاده نمود(در صورتی که شرکت قبلا کارکرد داشته باشد)

آیا نکات قابل توجهی درباره محل ثبت شرکت مهم می باشد؟
برای سهولت کار و تسریع در امور باید به مکان تاسیس و ایجاد یک شخصیت حقوقی توجه داشت هر شرکت با توجه به اینکه در کدام شهر یا استان ثبت شده پرونده فیزیکی اش در اداره ثبت شرکت همان منطقه موجود می باشد البته این خواسته شما با تنظیم یک مورد صورتجلسه تغییر آدرس قابل انجام است.و در صورت موجود بودن سایر مزای در یک شخصیت حقوقی ثبت شده صرفا به دلیل مکان تاسیس و بنیاد نهاده شده، آن را پس نزنید.

آیا میزان کارکرد شرکت در اعتبار آن تاثیر دارد؟
این مورد نیز بسته به نیاز و اهداف شما برای خرید یک شرکت آماده ربط اساسی دارد این مورد برای اعتباریست که شرکت های کارکرد دار به خریداران خود می دهند و سابقه فعالیت و موجودیت یک شرکت را می رساند.در واقع میزان عملکرد داشتن یا نداشتن مورد توجه قرار می گیرد.و طبیعتا هرچه میزان بیلان مالی یک شرکت بیشتر باشد از درجه اهمیت بیشتری هم دارا می باشد.

آیا داشتن کد اقتصادی شرکت مورد نیاز است؟
برای برخی از انواع شرکت ها “بله”؛مانند شرکتهای سهامی که حتما باید با توجه به مشخص بودن اداره مالیات مربوطه به نشانی شرکت برای برگه مالیات انتقالی مراجعه نمود و تسویه حساب هزینه های انتقال مالیات را انجام داد. اما به طور کلی اخذ کد اقتصادی به دلیل مشخص نمودن اداره صلاحیت دار مالیات است که با ممیزهای مالیاتی که مشخص شده اند پرونده مالیاتی شرکت را بررسی می کند.البته داشتن کد اقتصادی برای خرید همه نوع شرکت آماده الزامی نیست و این مورد بستگی به فعالیت و خواسته شما دارد.

آبا استعلام بدهی مالیاتی از ملزومات خرید و فروش شرکت با اطمینان می باشد؟
در جواب این سوال هم باید بگوییم “بله”البته باز هم بستگی به شمادارد که به صرف اعلام طرف فروشنده بسنده کنید یا ترجیح بدهید استعلام موثق دریافت کنید این مورد توجه کنید که شرکت مالیات کارکرد و یا ارزش افزوده و یا حتی بدهی بیمه پرداخت نشده نداشته باشد.

نوع و پایه رتبه شرکت چه اهمیتی برای خریدار شرکت دارد؟
میزان پایه یا شماره گرید یک شرکت معرف سطح پروژههای سابق و موفقیت در آن می باشد اگر بر حسب نیاز به دنبال خرید شرکت آماده رتبه دار هستید توجه داشته باشید استفاده از رتبه بندی شرکت و حضور در مزایده‌ها و مناقصه‌های دولتی بدون از دست دادن زمان برای شما بسیار با اهمیت است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 1 =