ثبت برند و علائم تجاری

ثبت برند و علائم تجاری که دراصطلاح وبه اختصاربرند هم گفته می شود، یکی از مهم ترین نیاز یک کسب و کار و فعالیت تجاری است. شاید سابق بر این زمانیکه دنیای اطراف کوچکتر بود و هر کسی مجال و فرصت عرض اندام در یک فعالیت را نداشت و بیشتر شغل ها و مهارت ها با نام خانوادگی و به صورت مورثی به نفر بعدی منتقل میشد همان نام صاحب حرفه اعتبار لازم را به نفر بعدی و در دست داشتن بازار فروش یا خدمات انجام می داد. و با کوچکترین نیازی به سراغ همان شخص مورد نظر می رفتند. اما اکنون که رایانه ها سرعت اعمال را بسیار بالا بردند و به نرخ جمعیت روز به روز افزوده می شود چطور؟ آیا باز هم می توان به همان افراد محدود در حوزه محدود با عنوان و میراث خانوادگی مراجعه کرد؟

مسلما نه! در دنیای شلوغ امروز حتی ماوراء کشور سازنده و شخص سرمایه گذار تنها یک نام با معنی و یا حتی بی معنی معرف بازارداری شماست، و آن همان برند یا نام تجاریست .
شما حتی اگر از سرسخت ترین انسانهای روی زمین هم باشید بازهم موقع قدم زدن بین دو قفسه فروشگاه محلی برای برداشتن کالایی با نام آشنا دست دراز می کنید و یا در سفری به دور دست های این کره زمین حتی بدون اینکه قادر باشید با زبان رایج آن کشور صحبت کنید وارد فروشگاهی می شوید که نام برند آن برای شما آشناست و بدون اینکه به کیفیت آن شک کنید خریدتان را انجام میدهید. در واقع ثبت برند و علائم تجاری که دراصطلاح وبه اختصاربرند هم گفته می شود، یکی از مهم ترین نیاز یک کسب و کار و فعالیت تجاری استاین در واقع همان قدرت جادویی یک یا دو کلمه مشترک است که از ابتدا توسط مبدع آن انتخاب شده و سپس ترویج شده. انتخاب این کلمه یا شکل جادویی بسیار مهم و حساس است

وقتی که شکل گاز ده یک سیب برای محصولات مایکروسافت انتخاب شده بود شاید کسی باور نمیکرد این مغز متفکر و کنترل کننده چرا همچین چیزی را انتخاب کرده اما اکنون همه افراد هر جای دنیا طعم شیرین این سیب گاز زده و کج و ماوج چشیدن و بیشتر از همه مبدع و پایه گذار این نشان و نام تجاری لذتش را میبرد. پس توصیه و پیشنهاد ما به شما اینست حرفه ای و متفکرانه انتخاب کنید. این بدین معنی نیست که عجیب ترین کلمه یا تصویر را انتخاب کنید بلکه حداقل یه زمان کوتاهی برای کلمه جادویی تان فکر کنید. تا انرژی این تلاش به بهترین شکل ممکن را کائنات برگرداند.

حالا که خوب برای این هدف تفکر کردیم به این موضوع میرسیم که باید حق انحصاری این تلاش و تولید و بهربرداری را برای خود محفوظ بداریم. بسیارند از افرادی که با نبوغ خارق العاده ای وارد بازار کسب و کار می شوند،مشتری از لحاظ کیفیت و تنوع و حتی قیمت آن کالا یا خدمات را قبول کرده ولی متاسفانه بدلیل عدم ثبت آن علامت و یا نشان تمام زحمات و بازارسازی و کارآفرینی ناگهان با سدی مقاوم روبرو میشود و آن ظهور کالا یا خدماتی مشابه با نام خودش با کیفیتی پایین که هزینه تولید بسیار کمتر از نوع اول شده اما سود بیشتری نصیب نفر دوم میشود. مگر میشود مجدد اعتماد مشتریان را تک به تک جلب کرد و یا آنان را متوجه این کلاهبرداری کرد؟ اما اگر از ابتدا قبل از بازارسازی و برندینگ این حق ثبت شده بود و مراحل قانونی آن طی می شد نه تنها این اتفاقات و سوء استفاده ها چه بسا پیش نمی آمد بلکه در صورت رخداد این واقعه هم می توان خسارت گرفت و هم شخص متقلب را وادار نمود کالاهای مشابه با نام اولیه را از بازار جمع آوری کند. به نظر بنده گواهی ثبت علامت همان برگه بیمه نامه و تامین و تضمین خسارت است.پس پیشنهاد حرفه ای ما به این است قبل از ورود کالا به بازار و هرگونه هزینه گزاف بابت تبلیغات ابتدا با ما برای ثبت علامت تماس بگیرید، ما با تجربیات خودمان به شما کمک خواهیم کرد.
4-حالا برای ثبت این واقعه به چه چیزهایی نیاز دارید:
-کپی شناسنامه و کارت ملی
-جواز یا مجوز فعالیت در آن حوزه
کارت بازرگانی (در صورتیکه کلمه ای غیراز فارسی انتخاب شماست)

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =