ثبت برند شیرینی و شکلات،ثبت رامند

ثبت برند شیرینی و شکلات

بعد از گذار ار سال هایی که شکلات های آبنباتی و رنگی و زیبا را در راه مدرسه از بقالی و دستفروش های کنار مدرسه داخل یک نایلون یا کف دستمان خریداری می کردیم ، رفته رفته به موجی از تبلیغات و دنیایی از انواع برند هایی از شکلات هایی با ظرف ها و پاکت ها شیک که بیشتر از اینکه شیرینی اش مغز را فریب دهد و حس شعف و شادمانی تراوش کند، چشم را فریب می دهد. شکلات هایی که البته بیشتر کاکائو هستند تا شکلات به معنای واقعی اغلب همراه ما برای عرض تبریک و سرسلامتی حتی برخی اوقات جای کادو را هم میگیرد. این ورود بی حد و اندازه شیرینی و شکلات به زندگی ما که بازار مصرف خوبی را هم دارد بازار عرضه خوبی را هم می طلبد پس با ثبت برند شیرینی و شکلات می توانید هوشمندانه ثروتمند شوید.
برای ورود به دنیای سرمایه گذاری در تولید شیرینی و شکلات ابتدا باید بطور قانونی برند و لوگوی تجاری را ثبت کنید تا زحمات و هزینه های تولید و تبلیغات به هدر نرود. ضمن اینکه از قانونگذار اشخاصی را که به بازار مصرف ارائه میدهند و آن کالا بابد با نام تجاری(برند)خاصی به بازار عرضه شود و عالما این کار را انجام ندهد، به حبس تا 6 ماه محکوم می کند.

چه مواردی باید حتما با برند به بازار عرضه شوند:

1- داروهای اختصاصی ( اسپسیالیته ) مورد استعمال طبی یا بیطاری که با نسخه پزشک یا بدون آن مصرف می شود.
2- مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف، و به اسم مشخصی باشند مانند کنسرو و مواد غذایی، پنیر ، شیر ، مربا ، ترشی ، کره ، روغن های مختلف ، ” شکلات ، آبنبات ” و غیره
3- آب های معدنی گازدار، شربت ها ، آب های میوه ، نوشیدنی ها که در تحت اسم و ظروف مشخصی، به معرض فروش گذاشته می شود.
4- لوازم آرایش و وجاهت که برای استعمال مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود. مانند صابون ، محلول عطریات و ادوکلن و پماد و غیره.
تمام اجناس فوق اعم از آنکه در ایران ساخته شده یا در خارج ساخته شده و وارد کشور شود و در بازار، تحت اسم مشخصی که بر روی برچسب آن زده می شود، در معرض فروش قرار گیرد، باید دارای علامت(لوگو) یا تجاری(برند)بوده و طبق قوانین روی برچسب، به نکات ذیل تصریح شود :
1- اسم تجاری و نشانی سازنده جنس، با قید کشور مبدا
2-شماره ثبت علامت در ایران و شماره و تاریخ اجازه وزارت بهداشت و درمان امور پزشکی، برای ساختن و یا به معرض فروش گذاشتن جنس در ایران.
برچسب باید طوری نصب شود که نتوان آن را از روی لفاف یا ظرفی که در آن جنس به معرض فروش گذاشته می شود به سهولت برداشت . تنظیم آن باید به طریقی باشد که نام کشور مبدا و نام و نشانی سازنده و علامت و شماره ثبت خوانا باشد . تمام این نوشته ها بر روی برچسب الصاق شده به اجناس خارجه، ممکن است به زبان بیگانه باشد اما کاربرد زبان فارسی نیز اختیاری خواهد بود.

اصول کلی برای نام یا برند شکلات و شیرینی:

شما برای انتخاب برند شکلات و شیرینی می توانید یا نام با معنی و یا بی معنی و ابداعی و یا نام محلی را انتخاب کنید. برخی اقلام به دلیل نوع محصول و یا بازار مصرف کننده کمی محدودیت برای انتخاب نام دارید و باید برندی را انتخاب کنید که طراز و وجه آن کالا یا خدمات را خراب نکند اما شکلات و شیرینی اینگونه نیست. و شما با فراغ خاطر می توانید نام انتخاب کنید. این محصولات آنقدر میتوانند برای تجارت و صادرات پر سود باشند که حتی برخی از کشورها مثل اسپانیا و سوئیس می تواند سرامد اینها باشد.با تکیه بر تنوع بسیار شیرینیجات که بدون استثنا همه استان ها و شهرهای ایران حداقل یک شیرینی سنتی دارد و شکلات های سنتی با طعم های مختلف به راحتی می توان با ثبت برند و لوگو شیرینی و شکلات و خلاقیت در بسته بندی و طراحی مناسب جعبه در این زمینه کسب و کار و تجارت خوبی راه انداخت.

مدارک ثبت برند شیرینی و شکلات :

1- مدارک مثبت هویت متقاضی :
الف) اشخاص حقیقی (تصویر شناسنامه و کارت ملی)
ب) اشخاص حقوقی: “آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت، تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء”
2- مدارک نماینده قانونی:
در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی (وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی و…) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
3- تصویر علامت درخواستی
4- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط :(جواز اعلامیه تأسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا پروانه کسب و…)
5- استفاده از حق تقدم :
در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر 6ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف مهلت 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 1 =